Vem har gjort kotten?

Dessa två igelkottar funderar jag över. På den ena står det Gabriel så den förstår jag kommer från Gabriel keramik. Den andra är omärkt/överglaserad märkning. Jag har dock bestämt för mig att jag sett den med UE-lapp och då fått för mig att det är Simmulson som formgivit. På internet hittar jag en japansk (?) sida som säger UE och Ingrid Atterberg. Det senare tror jag dock inte alls på eftersom jag inte sett så många figuriner av Atterberg, inte en enda faktiskt... Vad tror ni? 
 
 


 
 
Edit: Jag blir mer och mer övertygad om att denna igelkott är Gabriel (endast). Den har fått eget liv som UE på konstig väg genom felaktig information på nätet.  Det är lite läskigt, när källorna på internet blir en sanning. Ännu ner betryckande är när de stora auktionshusen skriver galna beskrivningar och skriver fel namn på föremål. Auktionshusen vill allmänheten se som kunniga och säkra på sin sak. Det man får tänka på är att de så kallade experterna oftast är expert på endast ett område men rådfrågas på många fler områden. Tro det eller ej, allt som skrivs på nätet är inte sant... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0