Mer retro i Antikrundan

På torsdag kanske det blir lite retro i Antikrundan. En förmiddag i augusti hängde jag, retromorsan och Eleonore i Vasaparken här i Västerås, inspelning av, Antikrundan! Som vanligt fanns det en jäkla massa gammalt skrot och antika gubbar och tanter på plats. Och gissningsvis några riktiga "ryyysare". Vi får se om mina Colora står sig i konkurrensen.
 
 
Jag hade med mig nästan hela samlingen med Colora till rundan för att visa upp. Colora av Sven Palmqvist för Orrefors. Dessa knalliga skålar i gult, orange, grönt, blått, vitt, rött och svart som nog var lite före sin tid när de intog scenen i slutet av 50-talet. Tjockt opakt glas som förgyller vilken taco-fredag som helst.
 
Eleonores fina lilla soffbord kunde experterna inte säga något om...
 
Vi intog våra platser som kanske nummer 10 i kön med fällstolar, picknick och föremål. Väntan blev lång, från 8 till lunch. Med jämna mellanrum gläntades det på dörren och Pernilla Månsson Colt, Anne Lundberg och Knut Knutsson kom ut och språkade lite med de som stod i kön (jag frågade inte om de fått in några pottskåp för värdering).
 
Strax innan 12 så fotades de sedvanliga "fynd-i-kön-bilderna" och Knut fångade faktiskt upp en Colora i flykten innan han fastnade vid nån antik gammal kruka...
 
Joakim Bengtsson fastande direkt för min blåa colora som jag visade upp när jag kom in. Det faktum att jag hade en hel drös med mig gjorde honom lite extra upplivad. Han försvann med min dyrbara skål i handen och strax blev jag ivägskickad till smiköserna. Hepp, här skulle det spelas in ett inslag.
 
 
Så på torsdag den 28 januari sänds det första av två program av Antikrundan från Västerås (Bästerås). Håll utkik efter knallaiga colora, en prickig klänning och Retrolux-Anna. Vi får se om jag skymtar förbi i något inslag, antingen i torsdagens program eller i avsnitt två från Västerås. En liten risk finns det ju också att jag blivit utkonkurrerad av en antik gammal kruka (läs tant). 
 
 
En kul dag var det i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0