Sparade det bästa till sist

Sista avsnittet av Antikrundan för säsongen och de sparade det bästa till sist. Från staden Västerås - Bästerås och med snyggaste glasskålarna från Orrefors. Colora av Sven Palmqvist visades upp både i kön och mitt i programmet. Just ja... Jag var med på ett hörn också. 
 
 
Matchade så klart klänningen jag hade på mig med föremålen jag hade med mig. 
 
 
Missade du inslaget så finns det på SVT Play i ytterligare någon månad. 
 
 
Om du kan förse mig med en svart Colora så ska jag vara dig evigt tacksam. Den här gången var det jag som konkurrerade ut både pottskåp och gamla antika krukor!
 
  
Härligt att kunna visa på att det inte behöver vara dyrt att ha och använda designklassiker. Ha vackra saker omkring dig och använd dem! 
 
Bilderna i blogginlägget har jag lånat från några av min högt aktade insta-vänner. Kul att så många uppmärksammade det hela! 
 
 
Det bästa med historien är att Eleonore som hade med sitt fina bord kanske tillslut får klarhet. Bordet som experterna inte kunde nått om dök plötsligt upp i mitt instagram-flöde. En farfar som formgett en bordsskiva... Fortsättning följer! 
 
Vad säger ni vänner? Mer retro i rutan till kommande säsonger av Antikrundan! Kanske en ny programidé - Retrorundan! Det blir inte lika barockt på nått sätt... 
 
 

Kommentarer
Postat av: Retromorsan

Kul om det går att få fram vem som designat bordet !!

Svar: Ja, jag kommer att uppdatera det lite senare. Vi har fått lite mer info om det nu!
Anna Sandberg

2016-04-04 @ 21:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0