Fast i ekorrhjulet

Jag springer runt som en yr höna och fixar med än det ena och än det andra. Kommer liksom inte ur det evigt snurrande ekorrhjulet. Det är snart dags för oss att påbörja flytten till huset från -63 och vi har ännu inte fått ut våra egna lägenheter till försäljning. 
 
I lördags tog jag i alla fall en paus i panikandet. Tog med Retromorsan på loppis. Det var stor loppis i en idrottshall här i Västerås. 
 
 
Man kan ju inte direkt påstå att jag var på alerten. Hamnade ganska långt bak i kön. Men vad gjorde väl det när jag ändå bara skulle titta... Eller? 
 
 
Jag glömde helt bort att fota ruljansen inne i hallen men just denna kudde fångade mitt intresse. Josef Frank... Jo, jag tackar ja! "Kom och köp konserverad gröt". 
 


Såhär gick det med de inköp som inte skulle göras. Det blev en adventsljusstake från Gustavsberg, en stor grön Ekebykruka, ett gäng teakunderlägg, en kavaj och en söt liten figurin i form av en fågel. 
 
 
På fredag packar jag och Retromorsan in oss i bilen för ett besök på Kistamässan som har Antik och kuriosa-mässa. Jippie! Kul att träffa bloggande kollegor och förhoppningsvis göra fynden man inte visste man behövde! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0