En välbehövlig paus

Äntligen blev det dags för antik och kuriosa-mässa i Kista. Jagboch Retromorsan packade in oss i bilen och drog dit. Efter brunch på Ikea och en snabb bytesträff med Erica som har bloggen Mangnia du älskade och lite till... landade vi vi Kistamässan. 
 
 
Välbesökt och fullt i alla montrar. Jag tycker att Antik- och kuriosamässan på Kista är lite lagom i storlek. 
 
 
Utbudet var väldigt brett! Det fanns något för alla intressen och smaker. Leksaker, möbler, keramik, textil, teknik, uppstoppade djur, porslin, lampor och husgeråd. 
 


 
Det är en fröjd att kryssa fram mellan de olika montrarna. Det fanns en del godbitar som jag gärna hade haft själv. Dock blev det inte så många inköp den här gången. 
 
Dagens höjdpunkt var fikaträffen med några ur bloggänget. Vi var inte så många den här gången men vi som var där hade väldigt trevligt. Ser verkligen fram emot Antikmässan i vår. Då brukar vi bli några fler som ses.

 
Ganska mycket finskt kunde man se på hyllorna. Här flera delar i Arabia Kilta av Kaj Franck. 

 
 
Flaskan tyckte jag hade lite Tove Jansson-stuk. Jag tror dock att den var tysk. 
 
   
Zebror fanns det gott om. Allt från Upsala Ekeby, Arabia, Gustavsberg till lite mer anonyma varianter. 

 
Otroligt mycket fint porslin. Det kändes som en fröjd att slippa överdosen av Berså, Koka Blå och Mon Amie verkar ha avtagit. Inköpen då? Nästa inlägg kanske...

Kommentarer
Postat av: form55

Kul att se! Önskar att jag hade varit med, men just nu går det inte. Hoppas att läget har ändrat sig till Älvsjömässan, annars kommer jag inte då heller tyvärr.

Svar: Det var kul Jan, men det var faktiskt bättre förra året och året innan tycker jag nog. Om det berodde på mässan i sig eller att jag inte hittade så mycket kan man ju fundera över. Hoppas att vi kan ses i vår!
Anna Sandberg

2015-11-06 @ 09:43:38
URL: http://jjform55.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0