Lucka 9 - Retrobloggarnas julkalender 2015

Dags för Annadagen och vad passar väl bättre än att just jag öppnar Lucka 9 i Retroblogggarnas julkalender. Att öppna luckan på namnsdagen har nu blivit en tradition.
 
Så då kör vi! Jag vill redan nu be om ursäkt för mina helkassa nödrim! :)
 
I Retrobloggarnas nostalgiska jukalender,
vi ut till er alla retroälsklare sänder, 
hopp om retroklappar i massor, 
köerna har ringlat långa i loppisarnas kassor.
 
 
Drömmen om en jul i ett gemensamt hus,
vi har nu tänt Ekebystakens första och andra ljus.
I fönstren hänger stjärnor och står stakar,
julgardinerna hänger prydligt i sina hakar.
 
 
 
Den som inga gröna fingrar har, 
får vara glad att ha morsan kvar. 
Ty när jag själv försöker, 
den stackars cyklamens stjälkar kröker.
 
 
 
På husets alla väggar sitter textiler med tomtar på rad,
Jerry Roupes små nissar gör mig väldigt glad.
Även Kajsa Nordströms adventskalender,
tindrande ögon på retrogalningen tänder.
 
 
 
In bland granens grenar hänger,
en drös med julgranspumlor å tränger.
Med Lumas julgransbelysning vi sprider,
julkänsla från flydda tider.
 
 


I trädgården ligger drivor med vit snö,
det dröjer länge tills det blir tö.
Adventsgranen står på trappen,
redo att ha emot tomten med vintageklappen.
 
 
 
Retrojulen blir nog inte riktigt som jag tänkt mej,
men ändå känns det helt okej,
En jul med mannen i kåken från sextiotre, 
känns som en drömuppfyllelse från retrojulens fe.
 
 
Som sagt... jag är inte riktigt där än. Huset är varken inrett eller julpyntat. Men vad spelar det för roll? Jag har ju ända fram till Knut på mig!
 
God jul alla retroälskare!
Hoppas ni får många gamla antika krukor i julklapp (som en god vän till mig skulle uttryckt det).
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Fint skrivet Anna! God Jul på dig själv! =)

2015-12-09 @ 11:52:29
URL: http://precisensan.se
Postat av: Maria / tid & rum

Tack detsamma! Kul rim :)

2015-12-09 @ 14:21:36
URL: http://tidochrum.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0