Från morfars trädgård

Våren börjar arta sig på riktigt när en kan ta in blommor från trädgården. Den enda trädgård jag har just nu är morsans trädgård, den som jag minns min morfar från. Hur han gick omkring och donade, ympade äppelträd och körde skottkärra. 
 
Först blir det en och en annan Scilla, några Snödroppar och Vintergäck. Julrosen har också fått komma in i värmen nu i vår (även om den tycker det är lite för varmt hemma). När påskliljorna börjar komma är våren på god väg mot sommar. 
 
 
 
Här är pelikanen med köpta tulpaner men både julros och påskliljor från morfars gamla trädgård. Den trädgård som morsan nu tagit över och förnyat en del. 
 
 
 
När det är dags för tulpanerna att titta fram i rabatten så plockar jag någon enstaka här och där som får glädja inomhus någon vecka. 
 
 
 
 
De håller bättre än köpetulpaner och känns mer livskraftiga. Mycket större blir de också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0