Snabba fyndet

Sladdade in på Brödet och Fiskarna i tisdags efter jobbet. Inga större förhoppningar om fynd men ibland har man tur där eftersom de ställer ut nytt lite nu och då som de känner för och beroende på vad som sålts i hyllorna. 
 
 
Den här skönheten fick jag med mig hem. För en Selma så köpte jag denna vas/skål från Upsala Ekeby. Mari Simmulsson har formgivit modellen och dekoren som inte har något namn. 
 
Härligt att kunskap är makt i dessa situationer. Jag tackar för överglaserade stämplar som inte går att tyda i detta fallet. 
 
Jag hade egentligen tänkt vänta med detta inlägg tills jag fått möjlighet att fota alla mina delar i denna serie tillsammans men nu blev jag ivrig eftersom det råder bloggtorka. 
 
Ni får hålla till godo med några äldre bilder. 
 



Vasen på bilden är en bubblare i sammanhanget. Den är formgiven av Ingrid Atterberg men de två har nog sneglat på varandra gällande dekoren. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt, är lite avis !!!!!

2014-11-12 @ 16:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0