Lucka 9 - Retrobloggarnas julkalender

Jaha, det är gick ju strålande. Perfekt. Vilken lysande plan jag hade! Skönt att få fram julen i rätt tid. Det gick åt pipsvängen kan man säga... 
 
Det var någon som fick för sig att ta grönt kort i klättring.
Det var någon som fick för sig att träna paddling med en OS-medaljör.
Det var någon som fick för sig att ordna ett litet glöggmingel för vännerna.
Det var någon som fick för sig att gå på julbord.
Det var någon som fick för sig att sälja massa saker på nätauktion.
Det var någon som fick för sig att vara med på scouternas öppet julhus.
Det var någon som fick för sig att åka till Mariestad.
Det var någon som fick för sig att....
 
Julbonaderna hänger strukna över stolsryggen på Pernillafotöljen. Andra ljuset i adventsljusstaken är inte tänt. Adventsstjärnorna är halvdant uppstälda och upphängda i fönstren. Kajsa Nordströms adventskalender hänger uppe men saknar alla julklappar. Men vad gör det, det blir jul ändå. Några juldukar har jag hunnit få på plats på borden och trots att jag missade att tända andra ljuset så är ljusstakarna i alla fall framställda.
 
Såhär på Anna-dagen vill jag säga grattis till mig själv och jag meddelar glatt att jag inte tänker blötlägga någon Långa idag. Jag tänker inte heller ha dåligt samvete för att jag inte hinner med piffandet. Hjälp, anar jag en tredje Grinch band oss Retrobloggare (se lucka 1 och lucka 3). Nja, inte riktigt, jag älskar julen och allt som hör retrojulen till. Istället tänkte jag skicka min önskelista till tomten. Nöden är uppfinningarnas moder, så nödrimmen är sådär. Det bjuder jag på.
 
 
Den som har mycket vill ha mer,
drömmer om att hitta fler.
Verkar vara stört omöjligt,
det är ju i det närmsta löjligt.
 
 
Att låta udda vara jämt,
det måste vara ett skämt?
Att få någon samling komplett,
det är inte helt lätt.
 
 
Favoritjulgodiset mig frestar, 
effektivt käkarna ihophäftar.
Dessa tre är allt jag har kvar,
från kyrkans årliga julbasar.
 
 
Ingrid Atterberg gjorde serien kort,
jag behöver minst en av varje sort.
Inte många finns kvar,
den är minst sagt rar.
 
  
Samlingen har växt bara på nått år,
julbonader högt på önskelistan står.
Vem kunde tro att Jerry Roupe,
snabbt skulle bli ett sådant scoop?
 
Och frid på jorden och god jul till er alla!
 
Imorgon är det ingen mindre än Liz med bloggen Undantaget i Hulebäck som tar över lucköppnandet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis på namnsdagen Anna :) Jag ska inte heller lägga firren i blöt idag. Jag klarar mig så fint utan lutfisk på julbordet! Tycker förresten att dina rim är jättebra :)

Svar: Grattis till dig också! Tack för fina komplimanger.
Anna Sandberg

2014-12-09 @ 08:34:49
URL: http://ljuva50tal.blogspot.se
Postat av: Ann-Charlotte

Vilket härligt inlägg! Och grattis på namnsdagen.

Svar: Tack för grattishälsning och uppmuntran för inlägget som inte blev som planerat men hyfsat ändå!
Anna Sandberg

2014-12-09 @ 13:26:14
URL: http://teakochorkideer.blogspot.com
Postat av: RETROknoppen

Jag tror jag nästan svimma
för du är så duktig på att rimma!
En belöning måste du av tomten få
för detta inlägg på toppnivå! :)

Jul-hälsningar från en som känner igen sig och som inte har hunnit sätta upp adventsstjärnan än,,,

Svar: Tack snälla RETROknoppen!
Anna Sandberg

2014-12-09 @ 14:05:34
URL: http://www.retroknoppen.com
Postat av: Gila

Så fina bonader du har!! heja dig!

Svar: Tack snälla Gila! De har ju blivit ganska många på kort tid. Ca 1,5 år tror jag. Till en början loppispriser men tydligen så förändras tänket. Betalade just ca 400kr för den med ångloket och konstigt nog tyckte jag det var helt okej.
Anna Sandberg

2014-12-10 @ 22:34:16
URL: http://gilasgrotta.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0