Glasrikt i Östergötland

Det är inte bara i Småland man kan hitta läckert glas. Även i Reijmyre i Östergötland är det ett litet glasrike, ett glasbruk som grundades i början av 1800-talet vilket gör det till ett av de äldsta bevarade glasbruken i Sverige.

Men, vi kan ju inte gå händelserna i förväg. På förmiddagen efter Malins födelsedagsfest gick vi på skattjakt i Linkan. En tur längs ån. Varför inte. Vackert så det nästan svider i ögonen.
Vi for sedan mot Norrköping för att besöka den stora bakluckeloppisen. Väl framme konstaterar en mycket besviken Anna att alla säljare plockat ihop på grund av den lilla regnskuren som kom. Total besvikelse. Tvingade därför sällskapet vidare till Reijmyre.

Turligt nog hann vi in i butiken, hela 10 minuter hann vi kolla på fint glas. Tyvärr missade vi glasutställningen kändes som att klockan var emot oss. En antik- och kuriosabutik fanns på området som vi fick kolla in i alla fall. Det tog udden av min loppisbristbesvikelse.

Ett besök rekommenderas varmt. Kolla öppettiderna först bara...
 
Dessutom fick jag både en halv kebabpizza och en glass. :)
 
Over and out!

 

Kommentarer
Postat av: Helena Högberg

Reijmyre hade jag också gärna velat se! Synd att ni inte hann med riktigt, jag skulle ha blivit tokig! :)

Svar: Min förhoppning är att jag snart får en ny chans. Vi har ju farfars sommarstuga ganska nära...
Anna Sandberg

2013-09-10 @ 23:36:31
URL: http://loppisloella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0