Tack och farväl...

... eller nu är det slut på det roliga, som farsgubben skulle ha sagt.

The Ark har gjort sin sista spelning (?). Jag och två goda vänner åkte till Stockholm för att se the Ark en sista gång. 16/9 2011 gjorde the Ark slut.


Det var verklinegn knökfullt på Gröna Lund. De fick stänga entrén så 15 000 personer fanns på plats på Grönan. Det märktes. Vi såg knappt scenen.

Jag tog nog farväl redan på Peace and Love när the Ark spelade med Dalasymfoniettan. Det var i en klass för sig. Men när man bor så nära Stockholm kändes det värt att åka. Men förhoppningarna höll jag nere.


Vi fick se tre olika uppsättningar scenkläder.Här är de vita scenkläderna.


De svarta scenkläderna. Ola i de svarta vingarna har väl hängt med redan från början. De har dock växt lite sedan "originalvingarna" som såldes i en välgörenhets auktion.




De avslutade i sina guldiga sparkdräkter som är de nyaste scenkläderna. (Om man inte räknar Panta-mera, vill säga....)

Vi saknade den lila kroppsstrumpan från första skivan samt kläderna i army-look. Inget stort halsband och silverjacka såg vi röken av heller. Men det var ju tufft att klämma in tre klädbyten, de brukar väl snitta på två klädbyten tror jag.

På slutet blev det confetti-fyrverkeri. Annars var det inte så mycket som utmärkte spelningen som speciell. Jag hade nog trott att det skulle vara lite mer. Lite mer av allt. Något extra. Ola "predikade" lite mer än vanligt, några fler låtar, lite mer blandat från alla skivor kanske.



The Ark har jag följt sedan deras första skiva. Jag minns när jag gick på Medieprogrammet i Avesta där vi sände radio en gång i veckan och spelade Let your body decide. . Rrogrammet hade de fabulösa namnet RadioAktiv. Vilken fantasi folk hade. Haha.

Sedan har jag många minnes från spelaningar med the Ark. Första gången jag såg dem live var nog tillsammans med Jessica på Peace and love. Det har blivit många konserter.

Tack för modet.
Nu ska jag dricka gravöl.

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0