Livets stora frågor

Sitter här och funderar på keramik. Man brukar ju alltid säga att man ska låta bli att köpa om föremålet är skadat. Jag har ju visserligen alltid haft svårt att avstå ändå.

Nu har jag sprungit ihop med en stor paprikavas. Till ett hyfsat pris. Det kommer ju inte att hända att jag köper en för närmare två tusen kronor. Jag gillar dem, men så mycket gillar jag dem inte. Dessutom är det ju Atterbergs som är favoriten. Inte Anna-Lisa Thomson. Men nu har jag som sagt sprungit på en vas. Jag har ännu inte sett den i verkligheten utan bara på bild. Problemet är att den enligt uppgift har en spricka upptill. Storleken på sprickan vet jag inte. Frågan kvarstår.

Bör jag köpa en paprikavas?
Trots en spricka?
Hur stor får sprickan vara?
Vad är den värd?
200?
400?
800?
1200?

Hm... Någon som vet?

Ha det gott i midsommar!
Over and out!


Kommentarer
Postat av: eli

Haha. Kanske-komplimanger, ja det har jag fått. Kommer inte på rak arm på dem, men man vet att man fått en sådan när det liksom kliar och inte känns bra precis efter att personen levererat "komplimangen".

2011-06-25 @ 18:21:43
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Retrolux

@Eli

De är ganska trevligt med kanske-komplimanger i alla fall...

2011-07-02 @ 02:51:21
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0