Effektivt loppislletande 2/3

Vidare for vi på Bäckby i Västerås. Inga större utsvävningar. Två loppisar där man kan hyra loppisbord. Den första vi besökte är ganska nyöppnad. Jag tappade intresset ganska snabbt men kollade igenom alla bord och hittade denna:


En skål med löv. Made in Sweden. Någonstans i bakhuvudet vet jag vem som gjort dessa men märkningen är mycket otydlig. Gårdagens fynd är skålen som står längst fram i bild. Tanken är att skålarna ska ha lock i teak också. Tyvärr har jag bara ett lock men fyra burkar. Så om någon har en massa lock över eller vet vem som ligger bakom dessa höstiga burkar... Ja, ni vet vad ni ska göra.  Dagens inköp av burk resulterade i 20 kr mindre i plånboken.

Vidare till stora bordsloppisen på Bäckby. En loppis-hall med fasta butiker som säljer grejer med antik-butiks-priser och loppisbord som man kan hyra. Tycker att det är lite tråkigt att gå där eftersom det är samma saker mest hela tiden. På lördagarna kan det vara lite roligare eftersom det finns en del riktiga loppis-säljare. Folk som vill bli av med sina grejer. Mamma köpte en del flaskor till sin samling och jag hittade en liten senapsburk från Rörstand:


Många tror att denna tillhör serien Blå eld av Hertha Bengtson för Rörstand. Så är dock inte fallet. Det är en helt annan serie men färgen och utförandet passar strålande till Blå eld och den räknas ofta som tillhörade del i Blå eld. Hade redan en likadan senapsburk till min blå eld-samling men denna har originallock och därför slog jag till. Prutade ner den till 20 kr. Nöjd.

Vidare for vi på vår loppisletar-tur.

Fortsättning följer...

Over and out!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0