Dejt med en terrorist och hans mamma

Idag har jag pysslat med varierande pyssel. Började framför dubbla dumburkar: datorn och TVn. Har insett att de kör antikdeckarna i repris varje förmiddag. Det kan ju vara allmänbildande och roligt att se. Utbildande i fyndsyfte. Inte för att jag fyndar i 1000-lappskategorin än...

Under tiden jobbade jag med att fixa till mitt CV eller ska man kalla det personligt brev? Jag är ju som sagt på jakt efter ETT JOBB! Men det är inte så lätt att sticka ut ur mängden  när det är 500 pers som söker alla tjänster. Informations- och kommunikationsbranchen är ÖVERHETTAD. Så nu JÄVLAR! Nu kan de inte missa min ansökan i alla fall. Den blev bra. InDesign is the shit!

Efter ett par timmars pickel med ansökan drog jag ner på city för att träffa en liten terrorist och hans mamma. Linnéa med lilla Rasmus var dejtplanen. (Det är Rasmus som är terroristen). Vi gick en liten tur mellan några butiker som Linnéa behövde besöka. Sedan slog vi oss ner på ett fik, jag behövde mat och Linnéa behövde energi. Vi snackade en massa om allt mellan himmel och jord. Fikat var gott. Ungen var söt.
 

På hemvägen gick vi över en av svartå-broarna och kollade på ån. Eller bristen på ån. De håller på med nått jobb och de bygger om kanten på vissa ställen. Så det är inte mycket vatten kvar. Det var ganska kul att kika på gamla cyklar, skor och annat skräp som kommit upp till ytan (eller som ytan kommit ner till).



Resten av eftermiddagen ägnades åt mitt nya CV (eller heter det MIN nya CV???). Blev nästan klar men fick överge datorn en stund för ett möte på en fritidsgård här i stan. Vi ska starta Greenteam som är en satsning för unga att få prova på aktiviteter inom friluftslivet. Våra gurkor i utmanarlaget ska arrangera en träff. Jag lämnade mötet efter ca en timme och åkte hem för att göra klart CV:t och skicka iväg det till Uddevalla. 

Sedan in i bilen för att åka iväg till scoutlokalen där just dessa gurkor väntade. Alla scoutlag och patruller har ett patrullnamn, utmanarlaget i Sankt Olof scoutkår heter Da Kurkuts. Gurkorna på dålig finska (?) eller hur var det nu? Gurkorna kommer i alla fall från Västerås - gurkstaden. (Alla städer är ju kända för något...)

Vi kollade på Alice i Underlandet (den versionen av Tom Burton). Den var ganska underhållande och utmanarna fick en del uppslag inför höstlägret. De ska göra hela programmet för kårlägret vi ska ha på höstlovet. Kalasbra! Kommer att bli kanon, det sprutar idéer ur de där busiga gullfjuttarna (Ja, ni är ju coola och vuxna... men ganska gulliga också. Gullfjuttar!). 

Bra blir det i alla fall! 

Over and out

PS. Var på Myrorna idag. Köpte inget. DS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0