Loppis i hålan

Tacka vet jag loppisar i småbyar. Inte samma hysteri som i städerna och lite lugnare priser. Jag började här på hemmaplan i tisdags. Shoppade några kistor till utställningen på life center. Prislapp 250 kr för två fina koffertar. Hittade en liten skål från Laholm som jag inte kunde låta bli.


Passar kanonbra till den jag redan hade hemma:


Eller vad tycker ni? 25 pix.

Vidare till Norberg som jag växte upp i. Mamma jobbar där och hon har en lägenhet som jag får bo i när jag är "hemma". Två dagar med loppisar och glada vänner. Fagersta på onsdagen där jag gjorde några fina fynd. Mest kläder, men precis när jag började tappa hoppet så såg jag denna skönhet:


Ingrid Atterberg, Upsala Ekeby. Felfri för 40 kr. 

På torsdagen for jag till Avesta för dejt med Rebecca. Jag gick också på Röda korset och storhandlede bland annat detta:  


Krus Mari Simulsson UE. Kanske ingen riktig skönhet, men värd 15 kr.


Fyra tallrikar från Rörstrand - Cuba. 15 kr för alla fyra.


Stövlar i mörkblått. 50 kr.


Djungeltyg 30 kr.

Hemma i Norberg har vi två loppisar. Röda korset och Gåvan.

Jag hittade inte så mycket "hemma i håla". Jag shoppade en del kläder, som kanske hamnar här om jag har tid att plåta lite. Men det är roligt att byta jaktmarker lite då och då. Och på landet är priserna mycket bättre.

Imorgon blir det scoutbio i Stockholm och sedan tur genom några av stockholms vintage och retrobutiker. Jag utlovar ett inlägg med massa härliga bilder.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Eli

Wow! Ja stod på Kupan i Avesta i torsdags vid 11.30-tiden och fingrade på Cubatallrikarna, men lyckades låta bli dem. och så dyker de upp här! Ja visst var de ett fynd. Ska kolla in loppisarna i Fagersta nästa gång jag har vägarna förbi. Öppettider?

2010-10-16 @ 07:37:10
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Eli

PS. Hittade en underbar stor röd julduk och ett grönt Reijmyreglas iaf.

2010-10-16 @ 07:38:24
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Randiga Tråden

Så söta de översta skålarna är.

2010-10-16 @ 13:31:10
URL: http://randigatraden.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Eli

Haha. Vad roligt med Cuba-tallrikarna! Du lämnade dem till någon som uppskattar dem i alla fall. Oslagbart pris. De är på besök här, vi får se hur länge jag ska njuta av dem.



Röda Korset i fagersta har jag inte superkoll på öppettiderna, men alla vardagar typ 10-17 och på lördagar typ 10-13. Bra & Begagnat är öppet ons kl. 10-18 och lör 10-13.



Du får inte missa Gåvan i Norberg om du har vägarna förbi heller.



@Randiga tråden

Kunde inte låta bli skålen!

2010-10-16 @ 20:08:12
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Lybtar

Cuba är så läckra. Själva har vi inga. Det finns så tokigt många snygga dekorer.

Grattis till toppen fynd.

2010-10-23 @ 10:52:13
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Lybtar

Kul att det var fyra stycken Cuba också. Annars hittar man ofta bara udda tallrikar.

2010-10-23 @ 21:06:35
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Annette

Fin blogg. Norberg är "hemma" för mig med. Den lilla Laholmskålen har en skapare som heter Olof Larsson, tror han var barnbarn till grundaren av Laholm.

2011-07-15 @ 14:34:58
Postat av: Retrolux

©Annette

Kul att en Norbergare har hittat till bloggen. Jag blir alltid lite patriotisk när någon nämner Norberg eller när jag är där. Lite annorlunda kanske det lät när jag gick på centralskolan.



Kul med info om fynden! Man snappar upp delar av historien och bygger på med kunskap från andra.



Välkommen till Retrolux!

2011-07-20 @ 11:57:10
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0