Pank men lycklig

Oj, inte bra. Det blev loppisrunda idag också. Kan bli så när man inte varit hemma på ett tag och de flesta loppisarna i stan varit stängda över sommaren. Idag blev det tur till Läkarmissionen och Lifecenter här i Västerås.

Hittade massa fina saker idag. Inget som jag behöver men mycket som jag inte kunde motstå. Eller vad sägs om detta:



Handmålade "smör-blommor" från Hackefors. Kan få ven som helst att använda ner smör. 15kr/st
(Läkarmissionen Västerås)



Glas och karaff från Ekenäs glasbruk. Betalde 80 pix för alltihop. Upptäckte dock att var är en stor spricka vid handtaget på karaffen när jag kom hem. Morr... Men glasen är snygga och färgen är underbar.
(Lifecenter Västerås)



Hittade också dessa godingar för 3 kr/st. Melanin-skålar som jag inte kunde lämna kvar i butiken. Fick således följa med hem. Har ingen aning om vad jag ska använda dem till men de kanske passar till dippsås eller nått.
(Läkarmissionen Västerås)

    



Dessa snyggingar kommer från Glasbruket Reijmyre. 15 kr/st betalade jag för dessa flaskor/burkar med korklock. Har ingen aning om vad de ska användas till, så om det finns någon som är upplyst där ute... Ja ni vet vad ni ska göra. (Lämna en kommentar!)
(Läkarmissionen Västerås)



Hittade också två sjalar som jag absolut behöver. Även om de inte är så retro så är de i alla fall retroinspirerade. Allstå Letroluxade! 5kr/st.
(Läkarmissionen Västerås)



En söt Torshällaviking fick åka med hem från loppisen idag. Rolf Berg har designat denna. 20 kr.
(Lifecenter Västerås)



    

Dessa glas är dagens fynd. 10 st snygga glas med båt-tema. Sjömanpojkar med sina flickor. 6 olika motiv, 10 glas. Vilken dröm. I dessa ska min kära vän kaptenen (capten Morgan) få sällskap med lite cola och en limeskiva. Har ingen aning om var de kommer ifrån. Jag vet inte heller om de är svenska. Det hutlösa priste 5 kr/st betalade jag.
(Läkarmissionen Västerås)

I övrigt så gjorde jag lite andra fynd. Hittade en jacka och en "frackväst" och lite annat smått och gott. Åt mor min köpte jag en tavla med motiv från Svartån här i Västerås. Hoppas att hon gillar stilen på den.

Så nu är stålarna slut.

Annars har dagen gått i städandets tecken. Börjar få ordning på alla scoutsakerna nu efter lägerlivet. Allt är rent och jag håller på att pcka undan rygga, kängor, packpåsar, vattenflaskor, underställ, liggunderlag, filtar, solstolar, knivar, märken, lägerbålsfiltar.... i skåp och lådor. Det blir alltid kaos när man kommer hem. Av någon underlig anledning.

Imorgon ska jag fortsätta vika tvätt och stoppa händerna i diskbaljan. Mycket som ska diskas nu när jag shoppat en massa. Sedan kanske, kanske, kanske jag får lite tid över till att lägga ut lite jox på Tradera. Jag vet i alla fall att jag INTE ska gå på nån loppis imorgon.

Over and out!





Kommentarer
Postat av: Rebecca

Diggar sjalarna och glasen med båt-tema starkt! =)

2010-08-18 @ 16:59:44
URL: http://rebeccalinder.blogg.se/
Postat av: Retrolux

Tänkte nog att sjalarna och glasen skulle falla dig i smaken.

2010-08-18 @ 17:20:43
Postat av: Benny

Onekligen massor av fynd! Saftservisen från Ekenäs var lysande, synd på sprickan, men priset var ju okej även utan kannan!

2010-08-19 @ 21:31:08
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Benny:

Jo... glasen är fina. Man blir så ledsen när så fina saker är trasiga.

2010-08-19 @ 22:53:47
Postat av: Eli

Vad kul att se Hackeforsblommorna i rött! Har själv två gul, inte alls lika fina.

2010-08-22 @ 23:50:25
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0