Äntligen hemma!

I somras slog jag på stort. Jag hade fått ett tips från Jan med bloggen Form55. En vas i modell större som jag suktat länge efter. Så sagt och gjort, det var bara att signa upp sig på auktionshusets nätauktion och bevaka vasen. Jan hade erbjudit sig att hämta ut och förvara vasen åt mig till dess att jag kunde hämta den hos honom. 
 
Mitt i semestertider och rapport om "en spricka" gjorde att vasen blev relativt billig. Härligt att jag vann auktionen! Lite nervöst att lägga bud på något man inte sett, i alla fall när det handlar om ett par tusen kronor. 
 
Förra veckan besökte jag Göteborg i jobbet, då hade jag möjlighet att hämta vasen hos Jan. Härligt! Det är alltid kul att hälsa på hos honom, han har så otroligt fina föremål och läckra möbler. Efter en strapatsrik resa, från auktionshus, mellanlandning, ompackning, spårvagnsfärd och hotellövernattning till bilresa, busstur och ytterligare en bilresa är nu vasen äntligen hemma! 
 

Det var inte helt lätt att få hem min andra Negro golvvas. Ingrid Atterberg har verkligen lyckats med den här serien. Jag är nöjd. 
 
Och "sprickan" är mer av en glasyrkrackelering än en spricka. 
 
Over and out! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0