I väntan på Knut

Värst vad alla håller på att städa ut julen, den har ju knappt varit här! Vad har hänt men den traditionen? Jag tänker i alla fall vänta på Knut! 
 
Njuter in i det sista med julgran, ljusstakar, julgranskulor, amaryllis och hela konkarongen. Detta kikade jag på medan jag åt frukost. 
 
 
 

 
Eftersom jag först inte skulle ha någon julgran så känns den fortfarande nyklädd. När jag kom hem från julfirande så stod den där på balkongen och väntade på mig. Jag plockade fram alla mina pumlor och klädde julgranen på annandagen. 
 
 


Några pumlor hamnade på parad på mitt sideboard. 
 
 


Och i fönstren står ljusstakarna och glänser. Kan man bli annat än glad?! Jag väntar med glädje på att Knutte ska komma om nån vecka eller så... 
 


Over and out! 


Kommentarer
Postat av: DeBeer/Mangania/Erica

Håller helt med dig.... Men börjar nog "avjula" till helgen!

Svar: Njut nu in i det sista!
Anna Sandberg

Postat av: Khina

Det gläder mig att det finns fler än jag som håller på traditioner. Bakåtsträvare kan ibland ha en positiv innebörd, åtminstone för oss retrofolk.

Svar: Ja, det ska vara jul så länge som möjligt! Jag har dock tjuvstartat lite och börjat plocka med adventsstakarna.
Anna Sandberg

2015-01-06 @ 13:00:05
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0