Inköpen från helgen i Stockholm

En del saker fick följa med hem från Stokholm och antikmässan. Det var både köp från mässan och byten med vänner och bekanta. 
 
 
Det röda Colora-fatet köptes på mässan. Lite ovanligt med så mörk färg (originalet är ju orange). 
 
 
Oturligt nog så smet det in en liten dubblett! Burma-vasen var ett spontanköp som skulle passas ihop med den lilla vasen här hemma. Men de var visst lika stora. Oups! 
 
 
Det stora fatet bytte jag till mig från en bekant på instagram. Tack @retroannan! Det är otroligt läckert! Jag fick också ett Corso-fat med mig hem, det tredje i den storleken, men glädjande nog så upptäckte jag att de inte är exakt lika.


 

Det dyraste inköpet på mässan blev nog denna ägghöna av Marianne Westman. Kändes som ett bra köp trots att det var ett gäng hundralappar som försvann ur plånkan. 
 

Burken med Sellerisalt på är ju också Marianne Westmans design, både den och en liknande med "senap" köptes också. 
 
 
Samlingen med små mässingsljusstakar växer. Den längst till höger köptes på mässan och den konformade loppades på lördagens loppisrunda.
 
 
På loppisturen på lördagen men Erica (Mangania du älskade...) och Linda (Porslinan) hittade jag det läckra tyget som är någon typ av gardin som nog får bli något annat. Jag hittade också en liten vas från Rörstrand men missfärgningar med förhoppningen att kunna göra rent den, tro det eller ej, den gick att få ren!
 
Utöver detta fick jag även med mig lite annat smått och gott. Bland annat en UE-vikning som jag bytte till mig från Benny (Porslinsbloggen) och en Corsovas från Jan (Form55). Det bästa med mässan är inte mässan, utan folket!
 
En trevlig helg som avslutades med tapas på restaurang och Galenskaparna och After Shave på konserthuset i Västerås. Perfekt! 
 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt tyg, ja resten oxå, men det har jag ju sett det mesta av.

2015-02-27 @ 08:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0