Inte nog med det!

Förra veckan på min lyckade loppistur hittade jag även en drös andra fynd. Utrensningen hemma går sådär när jag hela tiden släpar hem nya gamla saker... 
 
 
Salladsbesticken med teakhandtag var ett måste. Med lite lagning och olja på träet så blev de som nya igen. På Röda korset köptes de. 
 
På Myrorna gjorde jag en del andra fynd. Tror inte jag köpt så mycket där vid samma tillfälle någon gång tidigare. 
 
 
Vasen från Rörstrand av Gunnar Nylund fick följa med hem efter mycket velande och funderande. 
 
 
Glädjen när denna dök upp på hyllan där de har kryddburkar går knappt att beskriva. Kände att det var min lyckodag. En sockerströare av Signe Person Melin. Den har svenska sockerbolagets märke stämplat i nederkant. Jag tror den tillhör serien som Signe designade till H55-utställningen. Den jan dock vara lite senare eftersom den har sockerbolagets märkning. 
 
 
Vasen som formgavs av Ingrid Atterberg har samma eller väldigt liknande dekor som de blå och gråa delarna av Mari Simmulson. Jag trodde jag kompletterat den serien men insåg hemma att de är formgivna av olika personer. De passar dock väldigt bra ihop och kommer nog få stå tillsammans. Överlag är jag mest glad för vasen, gladare för den än för hästen faktiskt. Men det får man kanske inte säga?! 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0