Skål utan lock, lock utan skål

Äntligen börjar sommarloppisarna och de tillfälliga loppisarna slå upp sina portar. I lördags var det bordsloppis på en förening och vårloppis på Vallby friluftsmuseum. 
 
Efter några varv på bordsloppisen så hittades helgens fynd, inte förrän tredje gången jag gick förbi det bordet så såg jag den. Den var inte komplett men vad gör det. Bonjären i serien spiral, men locket saknades så bonjären blev en skål. Så om någon har ett udda lock som ni vill bli av med... Hör av er! 
 
 
I övrigt var det inte så mycket fynd på bordsloppisen, där fanns en katt av Göran Andersson i bra skick till hyfsat pris men för mig var det ju en dubblett. En ny modern väska och en paradhandduk hamnade också i shoppingkassen. 
 
Inför loppisen på Vallby hade jag inga större förhoppningar, tidigare har jag kammat noll där. Den här gången köpte jag lite smått och gott, bland annat lite retrotextil och ett udda lock till Blå eld.
 
 
På hemvägen kunde jag inte låta bli att köpa den där katten ändå. Den var nog i bättre skick än den jag redan har. Sedär, så kan det gå! 
 
Några nya barbakompisar följde med hem. 
 
 
Annars har tillvaron varit mest tapeter och renovering för min del. Kommer man någonsin bli klar? Suck... 
 
 
Over and out! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0