Dodge city

De senaste månaderna har jag fått göra det jag älskar när det handlar om jobb. Jag har haft den äran att få formge en utställning på Västmanlands läns museum. En utställning om forntiden i Västmanland. Jag har tänkt ta er med på den resan men inte riktigt än. Det måste få landa lite i mig först och för att göra utställningen (och mig själv) rättvisa. Men det är en av anledningarna till att det varit lite tyst här på bloggen. Ingen tid till bloggande helt enkelt. 
 
Uppepå detta har det även flutit andra saker. Allt händer på en gång känns det som. Mitt i glädjen och upprymdheten i att få jobba med det man brinner för händer tråkigheter men även andra glädjeämnen smiter in som tur är. 
 
Scouterna är en källa till glädje även om det är lite jobbigt mellan varven. Under kristihim så var det vårläger i Köping. Temat var vilda västern så lägerängarna i Kröcklinge var fyllda med indianer och cowboys och cowgirls. 
 
Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg besökte lägret för en TV-inspelning. Så under hösten (?) kommer ni kunna kolla in Västmanlandsscouter på TV. Toppenbra reklam för en fabulös barn- och ungdomsrörelse. 
 
 
Själv är man ju expert på utklädnad, dock hann jag inte lägga ner så mycket tid på outfiten denna gång men är ganska nöjd ändå. Den bjuder jag på! 
 
 
 Stundtals lite fuktigt på lägret men vad gör det när alla glada scouter livar upp stämningen. 
 
 
För min del avslutades lägret lite tidigare än för de andra, jag åkte hem redan på fredagen medan de andra var kvar till lördag. 
 
 
Väl hemma växer sig tomheten på. Finsakerna plockas av skjortan så att den kan tvättas och lägermärket sys på en nytvättad skjorta. Post scoutläger. Längtar redan till nästa! 
 
Igår var det fin avslutning för terminen ute på Björnön. Vi lekte lite lekar och sedan grillade vi korv. En hel drös ungar, föräldrar och syskon, vi var nog ca 80 personer totalt och fyra scoutavdelningar fanns på plats; Smygarna, Insekterna, Stigfinnarna och Jägarna. 
 
Vi Smygarledare fick en varsin present från en av scouterna och mitt scoutledarhjärta bara smälte. 
 
 
För varje år som går blir jag mer och mer övertygad om att scouterna är en organisation för framtiden. Vi gör ungarna redo för livet. 
 
Alltid redo! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0