Jag missar alla loppisar

Det har varit en seg och fyndfattig månad såhär långt om man bortser från min och mammas lilla shoppingtur i början av månaden. Tyvärr så missar jag de flesta loppisar eftersom jag har varit uppbokad på annat när de har öppet. Några besök på de lokala haken har det blivit men tyvärr så har priserna ökat extremt här i Västerås. Inte längre kul att besöka dem. Kvaliteten och klassen har sjunkit ganska rejält.
 
Tur då att man ibland kan fynda på internet. Det fina fatet av Simmulson ropades in för en spotstyver för någon vecka sedan. Igår fick jag hämta ut det. En ren fröjd!
 
Insidan i läckert oglaserat med vitt rutmönster och utsidan i vackert gult.
 
Ett köp på Röda Korset blev det för några veckor sedan. En klänning med ceriserött tyg och svart spets utanpå. Jag vet inte om det är retro eller rentav nytillverkat. Jag gillar den. Eventuellt kan ni få se en bild på hela härligheten senare.
 
 
I helgen missar jag inte mindre än tre bakluckeloppisar och en nostalgimarknad. Lite bittert. Dock ska vi se till att min Volvovalp kommer hem till Västmanland från Östergötland där den står nu.
 
Over and out!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0