När man söker åt andra faller man ofta själv där i

Idag blev det en kort runda i jakten på en burk med lock till vännen Stefan. Stefan som samlar på Arabias serie Kilta som formgavs av Kaj Franck. Jag har tydligen en inbyggd Kilta-GPS som konstant är igång. Denna gång var det en skål jag såg under min förra tur, en son hade rätt färg med på något sätt kändes lite udda. Men jag tror jag ska lita mer på min intuition. Klart det var Kilta! 
 
 
Efter att Stefan sett min halvdåliga bild fick jag klartecken att köpa om den fanns kvar nästa gång jag var på loppisen. Så idag, efter jobbet smet jag iväg på en runda. Båda loppisarna på "den kanten" besöktes. 
 
 
Där stod den. Den fina björnen av Göran Andersson för Upsala Ekeby. Trots att priset var ganska högt blev det ett köp. Det är en rejäl pjäs och den var i det närmaste felfri. Lite annorlunda eftersom den inte är glaserad. Den passar bra med de två småbjörnarna som tillhör trion. 
 
 
Där ser man, det kan löna sig att söka åt andra. Extra rolig blir historien när jag kan tillägga att det är andra gången det händer. Förra gången sökte jag vita tefat åt samma Stefan på Myrorna. Då lämnade jag butiken med 11 stycken tallrikar Pynta av Stig Lindberg. 
 
Over and out! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gila

Du har verkligen fyndradarn på...:-)

Svar: Håller ögonen öppna under mina speedade loppisrundor. Just nu finns det för lite tid i tillvaron. Men att loppa gör mig lugn. :)
Anna Sandberg

2014-02-10 @ 22:43:07
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0