Lucka 4 - Retrobloggarnas julkalender

Den fjärde luckan öppnas av en välbekant göreborgare. Fjärde luckan öppnas av Jan med bloggen Form55.
 
Jan har jag träffat ett antal gånger, både i Stockholm på antikmässan men även i Göteborg där han guidat mig genom loppisdjungeln och jag har fått besöka honom i hans fina lägenhet. Jans sinne för stil och klass gällande inredning är något utöver det vanliga. När en annan fläskar på med more is more så kan Jan hitta den där balansen som jag tycker är så svår att nå. Det har blivit många fina byten genom åren. Bland annat kan jag tacka Jan för flera Spiraldelar, några Corsodelar och golvvasen i Negro som han hämtade ut på auktionshuset åt mig. Jan samlar på klotvaser, bestick, glas, teak, kryddburkar och keramik. Men det får inte vara vilken random pryl som helst utan specifika serier av specifika formgivare. Jag ser verkligen fram emot att läsa lucka 4.
 
Lucka 4 - Form 55
Form55 finns på instagram: @jjform55
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0