Lucka 23 - Retrobloggarnas julkalender

Lucka 23 öppnas av min vän och loppisräv Erica som har bloggen Mangania du älskade och lite till...
 
Erica träffade jag för första gången på den lite mindre antik och kuriosamässan i Kista för flera år sedan. Vi i bloggnätverkat träffades för en fika och fyndpaus ute i caféet. Erica var snabb att visa upp ytterligare ett svart fynd - en liten skål från Gefle med Mangania-glasyr (tror jag det var...). Sedan den dagen har vi träffats med jämna mellanrum. Vi byter, köpslår och fyndar åt varandra så att hälften vore nog (nääää). Hon samlar på Gefles mattsvarta dekor Mangania och lite till... :) Bland annat tror jag det finns 33 svarta kannor hos henne. Hur många behöver man egentligen??? Tydligen minst 33 stycken. Erica tar bjudningarna till en ny nivå oavsett om det gäller kafferepet eller middagsbjudningen. I dagens lucka bjuds det på glögg i världsklass.
 
Lucka 23 - Mangania du älskade och lite till...
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0