Länge sedan sist!

Under semestern har det varit lite loppistorka och en ännu värre bloggtorka från min sida. Kanske kan det bero på att jag haft fullt upp. Nu skulle jag behöva semester från semestern. Mellan allt turistande har jag klämt in några loppisar till mannens stora förtret. Han bara suckar när jag följer impulsen och svänger in vid några loppisskyltar vid vägkanten (inte alla!). 
 
Under sommaren har detta fyndats. 

 
I Smålandsstenar suckade Mannen när jag tvingade honom att vänta i 20 minuter på att en loppis skulle öppna. Inte så konstigt när Dill och pill stod i skyltfönstret tillsammans med skärbrädan av Bibi Breger. Väl värt väntan eftersom jag fick köpa dem relativt billigt. 
 
 
Den röda skotten följde också med från Smålandsstenar. Precis när vi ska till att åka från stället så ser jag på Instagram att min bloggarkollega Eli med bloggen Femtiotalsjakten också är i Smålandsstenar. Precis som vi på genomresa på väg nedåt landet. Självklart blev det en kort träff utanför Göstas konditori (som tyvärr byggt bort det mesta av 50-talsinredningen). Kul! 
 
 
I Mariestad blev det också ett loppisbesök. Några kryddburkar/sockerströare från Danmark och ett fat från Laholm fyndades där, kakelplattan slogs sönder precis efter att jag diskat den hemma. Även här blev det en loppisträff med @wildengel som är en Instagrambekant. 
 
 
I Linköping besöktes en butik där jag fyndade åt andra, Erica med bloggen Mangania du älskade kommer att få överta denna lilla vas av Ingrid Atterberg för Gefle. 
 
 
Själv fick jag denna till väldigt bra pris. En textil av Jerry Roupe. 
 
 
Semesterns största lilla fynd är denna Corso-bägare av Ingrid Atterberg för Upsala Ekeby. Väldigt ovanlig med den enfärgade glasyren. Tyvärr har den en spricka. 
 
 
Medan jag själv turistade för fullt i Gränna så loppade retromorsan åt mig. Nu har jag alla de små ugglorna från Gustavsberg. Alla tre hittades alltså på mindre än två månader på tre olika loppisar. 
 
Fröjden var stor när jag återigen fick gå på bakluckeloppis. 

När det sedan blev några fynd blev det inte sämre... 
 
En adventsstjärna, klossar, en entréskål, den lilla Bison och tre stenägg.
 
 
Bison har Göran Andersson gjort för Upsala Ekeby. Jag har redan alla tre storlekarna så denna kanske kan bli ett byte så småning om. 

 
Entréskålen är redan bortlovad till Jan med bloggen Form55 eftersom han hjälpt mig att hämta ut en vas som jag ropat in på auktion. 

 
Over and out! 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0