Pausblomma

Lite loppis blev det i helgen, trots ambitionen att slipa klart golvet i sovrummet. Mannen skickade iväg mig och mamma medan han själv fortsatte med slipandet, tänk en sådan man! 
 
Lite dammigt blir det...
 
Vi åkte en tur till Skultuna där jag shoppade lite makramégarn och ett gäng kryddburkar. Kryddburkarna fick genast flytta till morsan som inte sett dem när hon gick förbi det bordet. Även en burk med glasunderlägg åkte ner i shoppingkassen.
 
 
Efter loppis blev det fika på Å-cafét på mässingsbruket. Världens godaste passionsfruktmouse. Smaskigt! 
 
Jag passade även på att köpa några fler skålar på Iittala outlet. Där hade jag också turen att hitta två underlägg med Frisco- och Pomonadekor av Marianne Westman. Dessutom till bra pris. Efter lite tvekan lämnade jag kvar de två Frisco-handdukarna... 
 
Tidigare i veckan shoppades två delar av Mari Simmulson på Myrorna. För dryga 100-lappen fick de följa med hem.
 
Nyligen en inköpt blev också denna väggplatta från Gustavsberg. Någon som vet vem som formgivit?
 
Tulpantider är det också. Så Corso har fått finaste innehållet. Med det så tackar jag för idag.
 
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0