Inköpen då?

Jo, med mig från Stockholm hade jag en hel låda med grejer. Visserligen bestod innehållet till 95 procent av servisdelar i serien Sparta från Gefle som jag bytt till mig från Mangania-Erica.
Klart snyggare än Spisa Ribb... Dekoren Sparta är formgiven av Helmer Ringström som tog fram ungefär 60 dekorer (kända) under några år på 50-talet.
 
Från mässan hade jag också en del med mig. Ett trevägs "leveransbyte" bland annat.
Försök att hänga med nu... Jag köpte en kanna på tradera (den med svart och gul dekor), Maria med bloggen Gilas Grotta hämtade den åt mig hos säljaren. Jag hade 6 ISI-glas till Maria. Vi kunde inte ses personligen på mässan så vi blandade in Nicklas i våra retro(knark)affärer. Snälla Nicklas med bloggen Antikmonologen var utställare på mässan och förvarande kannan och glasen tills vi kunde hämta dem. Det mesta löser sig till det bästa.
 
:)
 
På mässan gick jag ut lite lugnt... Ett udda lock till en burk av Mari Simmulson för Upsala Ekeby. Har jag tur kan jag hitta burken, annars är det ett fint lock som kan användas även som väggplatta om man hittar någon bra upphängning. 50-lappen.
 
Marianne Westmans kryddburk från Rörstrand fick hänga med till Västerås. 100 kronor.
 
Fortsatte med mer Upsala Ekeby, en väggplatta av Irma Yourstone. Jag kunde med detta köp komplettera med den enda färg jag inte har. Jag gav därför lite mer än jag brukar ge för blommorna, 180 kronor betalade jag.
 
Dagens fynd var nog detta fat i serien Spiral av Ingrid Atterberg. Min första del i serien som jag köpte för 200 kronor. Klart överkomligt!
 
Mari Simmulsons röda fågel får vi lägga till fynden. Efter lite prutande så blev den min för 295 kronor, det var allt jag hade i plånboken sånär som på fyra kronor som säljeren tyckte jag skulle behålla. Hon sa att med tom plånbok riskerar man att hunden kissar på en, och det ville jag ju undvika! Skicket är inte perfekt, men det kan jag acceptera för det priset.

Några julkort tänkte jag att jag ska skicka i jul, självklart i bästa retrostil.
 
Ett sista spontanköp innan jag gick från mässan blev dessa skedar, när säljaren gav mig 30 kronor rabatt så slog jag till. Sedan tidigare hade jag sex skedar i samma stil så dessa blev ett gott komplement. 

Så nu är pengarna slut!
 
Over and out!


Kommentarer
Postat av: RETROknoppen

Vilka trevliga inköp!Bara snygga grejer!Lindbergs-kannan, Atterbergsfatet,,, Väggplattan köpte jag häromdan med blomman i blått - kompletterar. Simmulsons fågel har jag dock suktat efter ett längre tag. För några år sedan dök den upp på en loppis i Göteborg men på den tiden var jag för snål å korkad för att köpa. En av de där misstagen man får äta upp sen,,, Julkorten är så fina.De gamla har extra julstämmning i sig, tycker jag.

Svar: Det var en lyckad tur i Stockholm! Var där mycket längre än jag trodde att jag skulle vara där. Att jag sedan fick avsluta med träff hos Erica var ju super! Så trevligt.
Ja, visst har vi väl alla något kvarlämnat eller sålt som vi ångrar bittert. Jag sålde en av mina små eskimåer i Simmulsons eskimåfamilj för ett par tre år sedan, nu har jag köpt en likadan på tradera för kanske dubbla eller trippla priset. :)
Anna Sandberg

2013-10-14 @ 07:46:32
URL: http://www.retroknoppen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0