En koll i backspegeln eller en full skuff

Skuff? Vad är det?
Jo, det är vad man i Dalarna kallar bakluckan på bilen. Förra helgen var det fullt i "skuffen" på "bin". Ett uttryck som jag använder, trots att jag bott i Västmanland i hela mitt liv. Måste vara nått rumpkullekomplex.
 

Förra helgen tog jag mitt "rumpkullearv" och for till Tjockhult. Alltså Stockholm. Eller Täby.
Jag och sex andra förväntansfulla retrobloggare hade bestämt träff på Täby Galopp Bakluckeloppis. Och ja, det var lite fullt i bilen.
 
Vi träffades utanför där vi radade upp oss i kön, eller köerna. Det var redan en massa folk.

Jag hade fixat skyltar till alla bloggare som fanns på plats. Det måste ju synas att det är Retroblog Networksom är i farten. Jag lånade Porslinsbloggen-Bennys bild och fixade in lite text bara. På bilden ser ni H55-Stefan och Porslinan-Linda. Och jag då... Gilas grotta-Maria fotograferade.
 
När vi kom in var det brådis att packa upp. Loppisen öppnar officiellt klockan 12, dock så är det fulle med köpare redan klockan 10 när bilarna som ska sälja får köra in. De ryckte i grejerna nästan innan man ställt upp dem på bordet. Sålde några få saker, dock bara om kunden hade jämna pengar. Tycker ibland att de är lite ohyffsta att börja rycka i sakerna när de ligger i lådorna, eller fortfarande står i bakluckan.
 
Vi blev en lång radda med säljare, tog upp nästan en hel rad. Kvaliteten på prylarna var super och priserna var fyndiga.
 
Porlinsbloggen-Benny var där, hade tagit med sig hela bilen proppfull med små skatter. Porslinan-Linda skymtar i bakgrunden.
 
Sakletaren-Anna och Loppistan-Lovisa tar igen sig lite när den värsta ruschen lagt sig. Det var en het dag och vi var tacksamma att vi kunde få lite skugga från backluckorna.
 
Mitt/mina bord i förgrunden. Fanns ganska mycket fint där med.
 
Gilas grotta-Maria snackar retro med Benny.
 
Tant Emma kom på besök och hälsade på oss. Hon tog denna bild av mig som jag får äran att använda här på bloggen. Även några andra bekanta tittade förbi. Både bloggare och bloggläsare.
 
Övriga bloggare som var på plats och sålde:
Maria med bloggen Gilas grotta
Benny med bloggen Porslinsbloggen
Linda med bloggen Porslinan
Stefan med bloggen H55
Lovisa med bloggen Jag, en loppista
 
En härlig dag som avslutades med lite käk och bubbel och loppis och fynd.
Härligt!
 
Trots många lockande rader med loppisbord höll jag mig ganska bra från att shoppa en massa nytt. Jag gick inte ens igenom hela loppisen. Vissa saker kunde jag dock inte låta bli och en liten runda tog jag i alla fall.
Hemma kunde jag packa upp detta:
- Tallrikarna är Sparta från Gefle, köpte av Sakletaren-Anna
- Den gröna vasen är Upsala Ekeby, bytte till mig av Porslinsbloggen
- Glasen är Mine av Ulrica Hydman Wallien (inte retro), det enda köpet "på loppisfältet".
- Två skålar från UE, den ena är Kokos av Oldfors, den andra är Marina av Anna-Lisa Thomson, Porslinsbloggen.
- Det stora Corso-fatet av Ingrid Atterberg köptes tidigare av Prylodesign-Maria.
 
Klänningarna köpte jag av Porslinan-Linda. Så himla snygga! Ska användas flitigt i sommar.
 
En härlig dag! Jag kör gärna en repris i slutet av sommaren!
Over and out!

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: DeBeer/Manganiatokan/Erica

Buhuuu.... Så ledsen att jag inte kunde vara med!!! Hoppas att det blir en repris på sensommarkvisten?

Svar: Klart att vi ska göra om det!
Anna Sandberg

Postat av: Tanten på auktion

Vi i norrland säger också skuff, i alla fall jag ;)

Svar: Från Dalarna och upp då. Råkade säga "lägg era lappar i den där butten när ni är klara" en gång. Mina kollegor kollade på mig som om jag vore dum i huvudet. :)
Anna Sandberg

2013-06-17 @ 09:01:13
URL: http://tantenpaauktion.blogspot.se/
Postat av: Gila

Tänker tillbaka på den dagen med ett stort leende på läpparna! SÅ roligt vi hade!

Svar: ...för det är aldrig så att vi är nostalgiska heller :P
Anna Sandberg

2013-06-17 @ 19:39:15
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Tant Emma

Det var verkligen superkul att träffas och jag förståer att ni hade roligt tillsammans.

Svar: Tack själv för att du kom dit Emma, Vad kul att du köpte de två Emma-assietterna och den lilla fågeln. Speciellt när jag tänkte på dig när jag packade/köpte dem. Tror att assietterna kommer från någon auktionsbricka som jag ropade in och fågeln köpte jag på någon loppis med dig i åtanke.
Anna Sandberg

2013-06-17 @ 20:17:17
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0