Fynd i kvadrat.... eller kanske kubik

Den senaste månanden har det blivit en del loppisbesök. Full rulle i 140 och inte en chans att sätta mig ner vid bloggen. Nu får ni en kavalkad av fynd! Så luta er tillbaka, sätt er tillrätta och bara njut medan ni scrollar ner.
 
Läckra tyger i form av en stuv och en duk, på det ligger en bunt med gamla galgar. Skålen till höger är en lite ovanlig Åsedaskål som jag roffade åt mig på en garageloppis. Den har redan flyttat till en hängiven Åsedasamlare i Falun.
 
Två delar ur Signe Persson Melins kvadratserie. Flaskan har etiketten kvar. Båda inropade på auktion på diverselådor för en struntsumma. Jag äär nöjd.

På bilden ser ni tre vaser av Hyonsun Rhee för Upsala Ekeby. Den stora vasen ropades in på auktion. Den gröna byttes man Porslinsbloggen-Benny och den gula köpte jag för längde sedan på loppis. Serien heter Hana (i alla fall den större vasen).
 
Den lilla björnen av Göran Andersson fyndades på en garageloppis för 25 kronor.
Hemma fanns redan en kompis till honom i min lilla björnsamling.
 
Den läckra duken kunde jag inte motstå. Måste nog börja använda duk...
 
Mina hjärtans gott-burkar har fått sällskap av en kompis med svarta och vita blommor. Undrar hur många varianter det finns?!
 
Två lotus från Gustavsberg shoppades på en annan garageloppis, dessa flyttar också inom kort.
 
Flaskan köpte jag på Läkarmissionen när de hade halva priset på allt i butiken. Vet inte om det var ett fynd, ingen tycks kunna identifiera den. Den har kulformad puntel och är tjock i glaset, men det kanske är en ny sak från Galne Gunnar? 40 kronor betalade jag för den.
 
De två ljusstakarna kan vara tjeckiska kanske? Laxrosa, slipade skönheter som jag inte kunde låta stå kvar för 35 kr/paret.
 
Här har Signe Persson Melin formgivit igen, serien Chess för BodaNova. Hon kan hon... Dryga Selman kostade den.
 
Brickan är NilsJohan och jag tvekade länge innan jag köpte den. har egentligen inget användningsområde för den. Men varför inte... För knappt 15 kronor kunde det vara värt det.
 
Så kommer vi in på avdelningen "Saker som får glädja någon annan":

Cyklonvispen i originalförpackning var inte att leka med. Så snygg! Inte så dyr egentligen, med sina 100 kronor men med tre cyklon i käkslådan som jag inte använder insåg jag för en gångs skull min begränsning.
 
Den snygga kaffekannan fomgiven av Irma Yourstone för Upsala Ekeby står nog ännu kvar på Myrorna. Ska jag dricka kaffe ur kanna så blir det nog ur Terma av Stig Lindberg. Snåljåpen tog överhanden.
 
Snyggväskan! Såg denna på bakluckeloppis i Surahammar, på skylten står det:
"SAS Dimensions approved for under-seat stowage on board"
 
Nu rullar massa hästkrafter in i Västerås, dags för Power Meet.
 
Over and out!

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Flak

Oj en cyklon..precis en sån fick jag av min mor.
Sasväska...coolt=)

2013-07-05 @ 19:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0