En dag på landet

I en liten by utanför Finspång finns farfars barndomshem. Den lilla gården i Grytgöl ligger mig varmt om hjärtat trots att det inte är helt självklart hur framtiden ser ut. Men jag njuter medan jag kan. Jag tog en tur dit för att njuta av stillheten och jobba lite i trädgård och med lite måleri (hann inte med målningen av trappen, det blir visst aldrig som man tänkt sig).
 
Och fotografera, det hinner man mest i pauserna, så det ser ut som om man bara slappar.
Eller vad säger ni? Trots allt var det en massa jobb. Grästrimmern gick varm och när sällskapet anlände så sågade vi ner en del träd.
 
Skogstur hanns också.
 
Liksom kvällspromenad.
 
Bad vid Älgsjön...
 
...och loppistur:
En del fynd, två UE-delar bland annat.
 
På garageuppfarten växer "ogräset" för fullt. Men just detta ogräs känns okej. Malvan är ju åtmindstånde vacker.
 
Over and out från "sommarlata" dagar i Grytgöl.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0