Loppisabstinens

Det är lite kämpigt när loppisnerven pockar på och man inte har tid att loppa. Men några små loppisstopp har det ändå blivit den senaste tiden. Små stopp här och där.
 
Tack vare de hyfsade mobilkamerorna nu för tiden så kan man nu fota i butiken. Här är en fining från Arabia som jag inte köpte. Det är inget jag samlar på och även om det var ett okej pris så fick den stå kvar till någon annan som ville ha den.
 
Jag har nog insett att jag inte kan köpa allt fint jag ser... Det är helt enkelt fullt där hemma.

ö
Tre knallgula burkar från Åseda fick stå kvar de också. Med 290 kronor för den största så har Läkarmissionen kommit ifatt Myrorna när det gäller hutlösa priser. Det underliga var att en var borta sist jag besökte butiken. Undrar om någon faktiskt köpt den eller om den trillat i golvet?
 
Men blev det några köpa då?
Jo, det blev det...

Vaser, skålar, ugnsfom, textil och ett fortuna-spel. Vad tror ni om tyget? Nytt eller gammalt?
De gula emaljskålarna fick följa med till bytesträffen som vi bloggare hade efter Antikmässan nu i fredags där de fick ett nytt hem hos Re-dizain.
 
Två små glas i rött, ingen aning om var, vem och hur... Tror jag gav 8 kronor styck.
 
Den höga, lila vasen är från Gullaskruf och redan hos sin nya ägare Benny med Porslinsbloggen. Den blev ett perfekt byte mot ett annat föremål som Benny hade hemma.

k
Denna vackra skål tycker jag påminner mycket om Fuga från Orrefors. Dock tror jag inte att det är det. Den lilla bottencirkeln är för liten och ingen märkningen. Mina funderingar har gått från Orrefors, till Reijmyre till IKEA men inte landat. Vad tror du?
 
Hemma försöker jag fixa lite vår mitt i den vackra vintern. Pärlhyasint i UE-kruka och orkidé i en grön glasvas. Sämre kan man ha det på morgonen när man sitter i köket och äter frukost.
 
Bubblor på botten i vasen.
 
Over and out!

 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Orange-retro

Fina saker, Stort gilla. Den där höga lila vasen var tuff! Men håller med om priset-vissa tror ju att man kan sätta vilka priser som helst bara för att de har läst om det märket någonstans. :) Negrovasen betalade jag 200 kronor för, jag inbillar mig att det var ett fynd iallafall.

Svar: Verkligen en fynd! Jag tror att min kostade 300-400 för ett par år sedan.
Anna Sandberg

2013-02-20 @ 13:20:56
URL: http://orange-retro.blogspot.se
Postat av: Tant Emma

Härligt inlägg! Har även jag börjat bli lite mer sparsmakad vad gäller att köpa prylar. Det börjar bli fullt hemma hos mig också.

Svar: Tyvärr är lägenheten inte så stor. En trea hade inte varit helt fel. Men en 50-talstvåa är inte heller helt galet :)
Anna Sandberg

2013-02-20 @ 15:12:41
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
Postat av: linda

Hej!
Tyget som du undrade om är nytt, har lika .
kommer dock inte ihåg var det är köpt.

Svar: Strålande. Tackar, då vet jag.
Anna Sandberg

2013-03-06 @ 19:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0