Retrobloggarnas julkalender - Lucka 22

Vi håller oss kvar i Dalarna där Cen ska öppna lucka nummer 22 i Retrobloggarnas julkalender. Cen bloggar på bloggen Retroknoppen där han skriver om allt mellan himmen och jord. More is more är hans devis och det mesta fina prylar klämmer han in på sin 73 kvadrat. Jag tror inte jag sett mer färgglada blogginlägg någon annanstans. Cen bjuder verkligen på allt mellan himmel och jord. Verkligen en smällkarammell... och det gäller inte bara under december månad.
 
Även denna dag är det en dubbellucka i kalendern. Lucka 22 öppnas även av Susanne som har bloggen Vintage Spyglass, en blogg med blandade godheter från förr. Det är en härlig blandning av pyssel och retroknåp, fyndat och sytt. En del barnkläder med retrotyger får man skåda när man skrollar genom sidorna i bloggen. Ett inlägg som fångar mitt intresse lite extra är färgglatt inlägg om retrobarnvagnar (läs det här). Dagens lucka handlar dock om barndomens jular där en kökssoffa har en av huvudrollerna.
 
Lucka nummer 22
Retroknoppen
 
Lucka nummer 22
Vintage Spyglass
 
Jag sa förut att det aldrig kommer in en plastgran hemma hos mig... Ack så fel jag hade. Denna roliga lilla gran köptes på en loppis och den får allt platsa nu när jag inte har plats för en riktig gran det här året. Den ska bara limmas lite så att den står rakt! Vilket år som helst...
 
För er som missade tidigare luckor:
Lucka 21
Porslinsbloggen
Lucka 20
Bortbytingen
Lucka 19
Precis en sån
Lucka 18
Form 55
Lucka 17
Ljuva 50-tal
Lucka 13
Heja Ida
Lucka 12
Retro-Tokig
Lucka 4
Gilas grotta
Lucka 3
Lucka 2
H55
Lucka 1
La Momes Old fashiond
 
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0