Retrobloggarnas julkalender - Lucka 2

Retrobloggarnas julkalender fortsätter. Idag med andra luckan. Det är min vän Stefans tur att ansvara för kalendern, en härlig grabb i sina bästa år som samlar på Arabias Kilta av Kaj Franck. Stefans blogg heter H55.
 
Lucka nummer 2
H55
 
För er som missade tidigare luckor:
Lucka 1
Tant Emmas Bravader
La Momes Old fashiond
 
 
Lucka nummer 2 betyder också att Retrolux-Anna firar födelsedag, denna gång är det den 30e i antal. Hejhopp din gamla tant! Nja, jag kommer nog aldig att känna mig som en tant. Jag fixade i alla fall en födelsedagspresent till mig själv, i slutet av veckan kom det äntligen, en liten låda...
 
Med tidningspapper.... och en liten figur.
 
Äntligen är min eskimåfamilj av Mari Simmulson komplett! Den lilla eskimåhunden jag varit på jakt efter länge! Nu lyckades jag äntligen ropa hem den på nätauktion för ett okej pris. Mamman och de tre barnen blev mycket glada att se hunden igen. 
 
Mari Simmulson för Upsala Ekeby.
Därmed icke sagt att jag slutat leta. Det är så att min mor också har nästan en komplett eskimåfamilj, och vad fattas? Jo, hunden så klart... Den är svår att få tag på till vettigt pris. Ändå känns det som att man borde kunna hitta den på loppis för en Selma.
 
Over and out!

 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tant Emma

Åh grattis!
Och eskimåfamiljen är ju helt bedårande!

Svar: Tusen tack Emma! Det tog lång tid innan jag äntligen hittade hunden till ett vettigt pris. Jag har vägrat betala mer än 500 kr för den, denna fick jag för 350 kr, inget fyndpris men okej ändå eftersom den är ganska ovanlig. Hade nästan börjat tappa hoppet lite.
Anna Sandberg

2013-12-02 @ 18:25:21
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
Postat av: Lybtar

Stort Grattis!!!
Hoppas du har det bra på bäst kusten.
Ses på torsdag.

Svar: Härligt! Jag ser verkligen fram emot att få se er fina samling!
Anna Sandberg

2013-12-02 @ 21:53:27
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0