Retrobloggarnas julkalender - Lucka 18

Dags för lucka nummer 18 i Retrobloggarnas julkalender och den luckan ska Jan öppna på sin blogg Form55. Jan har jag haft glädjen att träffa ett antal gånger. Han har en särdeles exelent förmåga att hitta fynd på sina många loppisbesök. Drygt 550 olika loppisar besöker Jan årligen och jag har en stora glädjen att få ta del av hans fynd, flera av dem står faktiskt hemma i min bokhylla. Hos Jan finns en skön blandning av dansk teak, Fokus-bestick, Stig Lindberg-serviser, Nagel-ljusstakar och keramikföremål av hög kvalisort. 
 
För ett par veckor sedan fick jag besöka Jans fina lägenhet i Göteborg, han har flyttat relativt nyligen men det mesta hade ändå hamnat på rätt plats. Jag har sällan skådat så fina möbler, belysning och prylar. Det mesta i toppskick! Tyvärr var den där belysningen inte inkopplad än vilket gjorde att de bilder jag tog blev lite mörka. Vi får se om det blir ett inlägg om Jan lägenhet längre fram.
 
Det är med glädje och största resepkt jag presenterar;
Lucka nummer 18
Form 55
 
Ett av årets julgransprydnadsfynd! Härliga horn och trumpeter. Småpengar fick jag betala! De ska få hängare och sedan ska de hängas någonstans.
 
 
För er som missade tidigare luckor:
Lucka 17
Ljuva 50-tal
Lucka 13
Heja Ida
Lucka 12
Retro-Tokig
Lucka 4
Gilas grotta
Lucka 3
Lucka 2
H55
Lucka 1
La Momes Old fashiond
 
Over and out!
 
 

Kommentarer
Postat av: form55

Åh, men tack för reklamen och berömmet!

Svar: Gott ska gott ha!
Anna Sandberg

2013-12-18 @ 19:34:33
URL: http://jjform55.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0