Retrobloggarnas julkalender - Lucka 16

Dagens lucka är en dubbel-lucka! Hurra!
 
Dags för finaste Porslin och nostalgi med bloggarna Helena och Ramon att öppna lucka 16 i Retrobloggarnas julkalender. Jag var hemma hos dem för någon vecka sedan och jag har sällan fått en sådan energikick och inspiration till mitt eget samlande (inlägg om det är på gång! Under bearbetning). Helena och Ramon har en av Sveriges finaste samling av föremål av Marianne Westman, hur juligt kan det bli? Väldigt juligt, kan jag tänka mig!
 
Vi hoppas på några MW-mönster blandat med tomtar och knytt.
Kanske något på julerim, tycker jag mig ha uttytt.
 
Ytterligare en lucka har nummer 16, den anlände lite sent eftersom stormen Ivar ställde till lite problem. Men när den kom frampå kvällskvisten... Ja, den som väntar på något gott. Det är Yvonne med bloggen 50-talskeramik som håller en utbildningen "så skapar du retrojul under julgranen", det bästa är att det ger en härlig synergieffekt i det övriga hemmet. Vem skulle inte vilja ha en retroklapp?
 
Ni kommer väl ihåg att #Åretsjulklappäråtervunnen
 
Lucka nummer 16
Porslin och nostalgi
 
Lucka nummer 16
50-talskeramik
 
En av de få Stig Lindberg-prylar jag har här hemma. Jultallrikar från Gustavsberg med motiv av Stig Lindberg.
 
För er som missade tidigare luckor:
Lucka 13
Heja Ida
Lucka 12
Retro-Tokig
Lucka 4
Gilas grotta
Lucka 3
Lucka 2
H55
Lucka 1
La Momes Old fashiond
 
Over and out!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0