Retrobloggarnas julkalender - Lucka 13

Blir det en Lucia i dagens lucka i vår Retroblogg-kalender? Den frågan får vi skicka till Ida som har bloggen Heja Ida. Jag misstänker dock att det blir kläder för hela slanten. Klänningar, tunikor och textil från 40-, 50-, 60- och 70-talet? Men det skulle också kunna bli en bladning av plåt, textil, kläder, loppiskassar och husgeråd? Hoppas att vi får en liten span på den högst moderna kaninen Pollys förehavanden med. Annars är det mycket retro och vintagekläder som gäller när Ida är i farten. Hon är duktig på att sy och ofta blir det nya klänningar i äldre tyg och äldre modell. Ta en titt bakom lucka 13.
 
Lucka nummer 13
Heja Ida
 
Äntligen kom min fina adventsstake på plats! Det var inte en dag för tidigt! (svarare typ tre veckor för sent). Det är den nya modellen som tagits fram som en kopia av Osrams Fantasi, nu tillverkad av Konstsmide. Tyvärr har jag inte själv den "äkta" från 50-talet. Men dryga 3000 kronor vill jag inte betala för en adventsljusstake, Denna fick jag förra året i present av mamma.
 
Läs mer om den på Retrofolk, ja, om den äldre varianten alltså... PS. Den kan INTE tillskrivas Erik Höglund! DS.
 
För er som missade tidigare luckor:
Lucka 12
Retro-Tokig
Lucka 4
Gilas grotta
Lucka 3
Lucka 2
H55
Lucka 1
La Momes Old fashiond
 
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0