Retrobloggarnas julkalender - Lucka 12

Resan mot den 24 december går vidare, idag är hållplatsen bloggen Retro-Tokig med ägarinnan Helena. Hon är en flitig loppisbesökare och på bloggen visar hon gärna upp sina fynd och inköp. Ett enormt ha-begär väcks hos mig när jag ser de fina kulinarburkarna från Rörstrand med engelsk text. En del pysseltips (hantverkstips) får man också när man bläddrar runt på Retro-Tokig, det mesta med retroanda och återbrukstänk. Läckert! Jag misstänker att ni får ta del av en riktig tomteparad om ni klickar in er på Helenas blogg.
 
Lucka nummer 12
Retro-Tokig
 
På tal om tomteparaden. Jag hade inte haft tid att öppna min present som jag fick av mor min på Anna-dagen. En riktig smällkaramell och när jag öppnade den blev jag så klart otroligt glad! Där låg den fina Tomteparaden av Jerry Roupe! Den finns i tre färgställningar och nu är det bara att spana efter de två andra med.
 
För er som missade tidigare luckor:
Lucka 4
Gilas grotta
Lucka 3
Lucka 2
H55
Lucka 1
La Momes Old fashiond
 
Over and out!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0