Loppisäventyr i Linköping

Jag har varit ute på diverse olika äventyr och har därför inte bloggat på länge. Nu kommer dock ett litet fyndrikt inlägg från min lilla tripp till Linköping.
 
För några veckor sedan besöktes Malin i Linköping. Massor av loppisar var inplanerade, kanske till och med fler än Malin orkade och ville besöka. Hon blev nog lite trött på mig. :) Som tur är gjorde vi lite andra saker också. Lite kultur, lite glada vänners lag och annat trevligt så som besök på diverse caféer.
 
Jag for från Grytgöl på förmiddagen med sikte på Linköping. Mitt ute på landet hittade jag en liten grönsaksförsäljning.Världens godaste jordgubbar köptes och betalningen lades i plåtburk.
 
När jag väl hittat in till Linköping och mött upp Malin letade i upp ett litet café och åt en lättare lunch. Därefter blev det loppiskavalkad. Alla loppisar skulle besökas. Började på Myrorna där det hamdlades lite prylar. Även Nostalgimix fick ett besök samt Röda Korset. På kvällningen gick vi ut på lokal och åt gott.
 
Dagen därpå skulle vi vara lite kulturella. Men först blev det åter en tur till Myrorna, en vas jag hade spanat in på Instagram. Snacka om att ha tur ibland! Först verkade det lönlöst, vasen jag sett fanns inte ute i butiken, den var nog redan såld. Eller? Det kostar ju inget att fråga. Hjälpsam butikspersonal bad mig följa med ner till deras uppackning och där fick jag träffa Frida som mycket riktigt inte hunnit ställa ut vasen i butiken än. Och vilken vas! Tänkte nog att den blir väl dyr...1750.... Ja, det var ju lite för dyrt. Men vänta nu!!!! 175 står det ju! Självklart köp!
 
Vasen är en Upsala Ekeby av Anna-Lisa Thomson, serien heter Paprika. Linköping levererar!
 
Resten av dagen tillbringades i Norrköping där utställningen om Titanic besöktes. Det var en ganska bra utställning om än lite "torr" i vissa delar och kanske inte fullt så interaktiv och pedagogisk som jag hade önskat.
Även ett snabbt besök på Arbetets museum hann vi med innan det var dags för Malin att åka tillbaka till Linköping och mig att åka tillbaka till Grytgöl.
 
Bland annat såg vi utställningen "Industriland - när Sverige blev modernt". Fokus är perioden 1930-1980 och utställningen visar hur industrinationen Sverige skapas och välfärdslandet utvecklas. Allas vår egen Stickan har så klart en given plats. Rekommenderas varmt, fri entré.
 
Tillbaka i Grytgöl packade jag upp mina loppispåsar, inte illa! Totalt besöktes 5 loppisar.
 
Tack för denna gången Linkan. Och tack för gästfriheten Malin!
 
Over and out!

 
.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Härligt, mina hemtrakter. Kul att se att du gjort så fina fynd! Även jag besökta Titanicutställningen i somras o tyckte nog ungefär som du: lite torr. hade väntat mig mer "slag i magen" känsla.

Svar: Jo, men det var ju ändå ganska intressant utställning. Dock irriterade jag mig på att de var dåligt fokuserade ibland. Tex när det var två personer på en bild och de bara pratade om den ena...
Anna Sandberg

2013-08-12 @ 12:55:41
URL: http://teakochorkideer.blogspot.com
Postat av: Malin

Så många gick vi ju inte på! Men jag måste erkänna att jag traskat på loppisarna lite för mycket veckan... Hade ju tänkt att vi skulle avverka några andra, men sommarstängda lappar satte ju tyvärr stopp för det. Tur att du trots det hittade ett rejält fynd! Gjorde hela veckan för mig =) Kommer ni tidigt till Linkan i helgen kanske ni hinner besöka resten av loppisarna? Minst två har öppnat igen. Hurusom, TACK för att du kom ner! Ditt härliga besök satte tonen för resten av sommaren!

Svar: Tack för gästfriheten bästa malin!
Anna Sandberg

2013-08-13 @ 16:38:57
URL: http://gestaltningstanten.blogg.se/
Postat av: RETROknoppen

Fantastiskt kul att du lyckades komma över en prisvärd Paprika! Och att du frågade dig fram! En personal som visar en på lagret när det gäller Myrorna,,ja, det var snällt. Men så är det - man ska ta tillfället i luften :)
När man ser de dignande loppis-hyllorna på bild blir man verkligen sugen!

Svar: Haha, har du loppisuppehåll du?
Anna Sandberg

2013-08-14 @ 13:29:16
URL: http://www.retroknoppen.com
Postat av: Peter

Grattis till fynden!!

En paprika till det priset är ju ett kanonfynd!! Eftersom det dessutom är en storlek som jag saknar i min samling blir jag ju lite extra avundsjuk på din tur :)

Fyndens tid är i alla fall inte förbi, vilket håller uppe suget efter att jaga vidare på loppisar m m.

Svar: Fyndens tid är definitivt inte förbi. Jag önskar dig många fina fynd! ;)
Anna Sandberg

2013-08-14 @ 22:06:56
URL: http://www.upsalaekeby.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0