Något köpt och något bytt

En del loppande har det blivit på sista tiden, dock lite fyndsnålt. Men vad gör väl det om man har loppande vänner på andra orter som loppar åt en?
 
Med bud till Västerås kom den fina vasen i serien Kreta från Gustavsberg (märk väl, inte tvärt om). Britt-Lousie Sundell har formgivit serien. Nytillskottet i samlingen är den låga, lilla vasen och den bytte jag till mig av Jessica med bloggen Retrolyckan. Jag bytte den mot en dubblett jag hade i serien Negro av Ingrid Atterberg.
 
 
I och med detta kom ytterligare två delar, som på beställning. Lina med bloggen Florin pysslar hittade även hon två delar i sina gömmor som hon ändå tänkt sälja på loppis. Det blir ett byte även där här framöver, fyra tallrikar från Gefle, serien Ruter blir hennes och två fat ur Kreta blir mina. Bytt är bytt! Jag är nöjd.
 
Några små inköp har det också blivit under veckan som passerat.
 
På Läkarmissionen går det ännu att hitta några små godbitar då och då. Trots att de nästan passerat Myrorna i sin prissättning. En erveringsgaffel fron Gense för 8 kronor och en miniatyrkaraff från Reijmyre och Moncia Bratt (om jag är rätt informerad) för 15 kronor. 

Till min vän Stefan Villkatt blev det ett inköp. En Kilta karott med lock från Arabia inhandlades för blott 50 kronor. Tur för oss köpare, märkningen under är nästan alltid bortdiskad på denna serien. Så det är bara att lära sig hur den ser ut... Kaj Franck är formgivare och det finns en nyare modell som tagits fram från formen av den gamla, den heter Teema.

Ibland ska man ha lite tur när man loppar. Fyndade ett glas ur serien Party från Johansfors. Bengt Orup heter formgivaren och det är en ganska sällsynt serie som man inte hittar så ofta. Glaset är mycket tunnt och går lätt sönder. 10 kronor betalade jag och glaset står på tidningen Hus & Hem Retros inslag om glaset.
 
Dessa prylar stod jag och fingrade på men lämnade trots allt kvar...
En läcker tavla, jag kunde inte tyda signaturern. Dock insåg jag min begränsning, jag har bara ett visst antal väggar (som jag dessutom är rädd att borra i nu när de är nyrenoverande).

En vas med svenskt exportmärke. Ingen gissning om vilket glasbruk. Men det kommer säkert i kommentarerna från någon glaskännare i bekantskapskretsen.

Ett fat från UE. 150 kronor stod det på prislappen. Trasigt, skulle inte ens betala 150 kronor för ett helt fat i den serien. Men alltid finns det någon man kan lura (eller?).

Den läckraste klänningen någonsin! Wow! Provade inte men jag är nästan säker på att den var för liten för mig. 450 kronor på Life Center. Kanske bara att boka tid för revbensborttagning? :)
 
I helgen som just passerat blev det en del inköp, de får ni se en annan gång om ni har tur.
Over and out!

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lybtar

Partyglaset är ett riktigt fynd! fantastiskt!
Det är riktigt bra med loppande vänner.

Svar: Ja, det var kul med partyglaset, lite synd att det inte stod en hel trave där bara :) Men jag vet knappt om jag vågar använda det, det är ju så skört... Kanske kan det bli en liten vas. För jag tycker ju att det man har ska användas.
Anna Sandberg

2013-04-22 @ 19:16:50
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
Postat av: khina

Partyglaset och den lilla gröna karaffen var ju bara så fina. Klänningen är ju en dröm förutom priset(och storleken!!)

Svar: Ja, klänningen hade jag nog köpt om jag kunnat ha den. Den är ju så läcker! Visserligen provade jag den inte, men den kändes väldigt smal. Nog bara önsketänkade att jag kanske kunde komma i den.
Anna Sandberg

2013-04-22 @ 22:23:57
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Tanten på auktion

Tur är alltid bra att ha. Grattis till partyfyndet

Svar: Ja, jag har haft lite tur den senaste tiden. Kul med så mycket fynd! Gillar Kilta också. Hade jag inte samlat på Sparta hade det kanske varit Kilta istället.
Anna Sandberg

2013-04-23 @ 18:25:22
URL: http://tantenpaauktion.blogspot.se/
Postat av: Tilin

Åh, vilken underbar klänning!

Svar: Ja, visst var den tjusig?! Men inte ens om jag körde med någon modellsvältning skulle jag få på mig den tyvärr. Så det fick vackert stanna. Någon annan blev glad för den, den var såld sist jag var på loppisen.
Anna Sandberg

2013-05-17 @ 13:25:43
URL: http://tilin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0