Efter loppis kommer virus

Jaha, då var man förkyld igen. Undrar om det var någon elaking som spred virus på jätteloppisen i söndags?
 
Men innan dess var det kalas i Örebro. Nummer två i "gänget" fyllde 30 år (eller ska man vara petig är det inte förrän nu till helgen...). Vi var ett gäng på 5-6 personer som höll ihop under tre år på Medieprogrammet på Domarhagsskolan i Avesta. Drygt 10 år sedan är det nu. Tiden flyger!
 
Grattis Pop-Bettan! :)
 
Vi for hemåt vid midnatt eftersom jag planerat att vara med på den stora loppisen vid ABB Arena på söndagen.
 
Det var en mycket lyckad loppisdag. Jag och mamma tömde stora delar av vårt loppisförråd. Vi hade 14 lådor med oss till loppisen och ca 5 lådor med oss hem igen. Mamma lyckades dessutom sälja nästan alla de pelargoner och andra växter hon hade med sig. Vi hade en superbra placering, nära en av dörrarna, mellan två bord som sålde mest barngrejer. Flera kommenterade att det var kul med lite kvalitet på sakerna och många sa att vi var för billiga. Men är det loppis så är det, det är ju kul att kunna glädja någon.
 
Jag och mamma var på plats vid 9-tiden. Redan då var det full fart i lokalerna. Vi hann knappt börja plocka upp grejer förrän det var folk där och rev i sakerna. Loppisen öppnade egentligen inte förrän 10, men dörrarna stod vidöppna, så vem som helst kunde gå in redan innan det var öppet. Jag och mamma sålde några enstaka saker innan klockan 10 men bara om köparen hade jämna pengar.
 
Vid 10.15 var det knökfullt och inte förrän vid 13.30 var det lite lugnare. Det höll i sig med mycket folk hela dagen. Jag försökte gå en runda vid 11-tiden, men fick snart ge upp eftersom det var så trångt i gångarna.
 
Morsan vid vårt bord. Mycket gott och blandat där. Bland annat Signe Person Melins kvadrat-burkar, som någon påstod var förfalskningar; "det finns ju så många kopior". Vilken tur att vi inte tvingade någon att handla då.
 
Efter mitt loppisuppehåll på ungefär 3 veckor känndes det återigen kul att gå på loppis. Det var nog bra med ett litet uppehåll. Jag gjorde både några fynd och ett par väldigt bra byten.
 
Helena med bloggen Loppisentusiasten, kom och hälsade på. Med sig hade hon ett litet paket till mig innehållande 6 st glas, Palett för Kosta glasbruk. Jag bytte dem mot en liten Fuga, en MS skål och en liten ljusstake från Elme glasbruk.
 
Annars kom jag hem med detta:
Assietter från Bo Fajans, En vas från UE, en ishink i form av ett äpple, En krok/förklädeshängare av Marianne Westman, en liten.... vas? också Westman och ett fat av Gunnar Nylund.
 
Det läckra fatet av Gunnar Nylund hittade jag överst i en av mammas loppislådor. Jag bytte genast till mig det för en av Arom-burkarna. Den andra bruken bytte jag mot ett Fat av Hjördis Oldfors. 
Läckert va? Serien heter Diagonal och är formgiven av Hjördis Oldfors för Upsala Ekeby.
 
Kryddburkarna köpte jag för 150 kr, men det är ju klart att de ska in i mammas samling... Därav bytet.
 
Den läckra kroken av Marianne Westman köpte jag ca 30 minuter innan loppisen stängde. Jag tror att den ska få flytta hem till Helena som är storsamlare av Marianne Westman och bloggar på Porslin och Norstalgi. Dock gillar jag den skarpt och ska nog fundera lite till på det :)
 
Innan jag avslutar inlägget vill jag bara visa denna:
Göran Anderssons Filosofen för Upsala Ekeby. Jag hade gärna köpt den men prislappen sa 800 kr och jag motstod ståndaktigt. Det var Stadsmissionens bord och där går det inte att pruta.
 
På det hela taget en lyckad dag!
 
Over and out!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena Högberg

Jag funderade så vad det blå var för något :) en KROK av MW, fin!

Svar: Ja, den är fin men inte superbra i skicket. Stod länge och funderade på om jag skulle köpa eller inte...
Anna Sandberg

2013-04-12 @ 12:28:20
URL: http://loppisloella.blogg.se
Postat av: Tant Emma

Åh vad jag blir avundsjuk! Tycker tallrikarna från Bofajans är superfina. :)

Svar: Ja, det var väl dem jag betalade mest för. Men eftersom jag har tre från tidigare så är det ju kanon med med 5 st till, då har jag ju komplett 8 st. :)
Anna Sandberg

2013-04-13 @ 09:14:46
URL: http://www.tantemmasbravader.worspress.com
Postat av: Lybtar

Åhhh....
Du vet att den lilla hängaren har varit med i mina tankar sen du la upp den på FB.
Hon har gjort så mycket som man inte visste fanns.

2013-04-13 @ 18:49:56
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0