Selektivt loppande

I helgen besökte jag inte en enda loppis. Jag besökte den knugliga hufudstaden på lördagen och en tripp till sommarstugan blev det på söndagen.
 
Ett par inrop blev det på auktion på anbud på bonnauktion, en hattask och ett Negro-fat.
 
Idag blev det en sväng till Läkarmissionen, Stadsmissionen och Brödet och fiskarna. Men köpen blev få. Det kanske är bra med tanke på att jag försöker rensa lite...
 
Dessa fina fat fick följa med hem i alla fall:
Upsala Ekeby Gefle, Navy, 25 kronor styck.
 
Dessa två lockskålar blir finare och finare för varje minut som passerar. Så fina. Inget speciellt men jo, något speciellt är det allt. 50 kronor för båda. 
 
Ett fodral för tändsticksaskar med stockholmsmotiv. Kanske får det stanna, kanske inte. 


Vad kan detta vara? Min närmaste och bästa gissning är en miniräknare... Någon som vet?
En femma var den värd i alla fall.
 
Over and out!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas du kommer tillbaka till hufvudstaden till antik- & kuriosamässan i Kista nästa helg! :)
Lockskålarna var superfina, som ett äpple och päron i kristall. Och fodralet för tändsticksaskar var riktigt tjusigt tycker jag!

Svar: Jag hade tänkt komma till Kista nästa helg, på lördagen. Ska försöka leta fram lite grejer till dess... Det ska bli kul att få träffa er irl. Är något bestämt?
Anna Sandberg

2012-09-18 @ 09:02:16
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Gila

Ses på lördag kl 13!

Svar: Ja, det ska bli roligt!
Anna Sandberg

2012-09-26 @ 23:06:44
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0