Jag är helt 100 på det...

Knappt varit på en enda loppis på senaste tiden. Lite kultur har jag ändå fått mig till livs. Västerås kulturnatt var i lördags och det blev eld, gyckel och glada vänners lag som gällde där. Ett inlägg med Gycklargruppen Trix eldföreställning kommer när jag har gått igenom alla bilder jag tog. Det blir nog som vanligt en bildkavalkad.
 
Det är också scouter som gäller för hela slanten nu. Planering inför höstläger och planering inför vårläger. Dessutom ett lag med utmanarscouter som vill ha ett Da Gurkrejs. Hm... hur ska vi får till det då? Kanske får gurkorna rejsa i vår istället?
 
I fredags var det åter dags för 100% scout. Den dag då vi, många, stolta och tappra scouter visar upp oss i vardagen. Vi finns där du minst anar och för att uppmärksamma världen på det så uppmanas scouterna att gå till jobb och skola iklädda scoutuniform. Klart att jag var på (precis som de två tidigare åren).
 
Jag är helt 100 på det....
 
Detta evenemang drivs även på facebook och twitter. Så profilbild och omslag byttes givetvis ut. Tänkte att det får ligga kvar så några veckor innan jag byter tillbaka till mitt mera Retro-jag.
 
 
Såhär skrivs det på scouternas hemsida:
  • "Vi är många och vi är stolta, vi är lika men ändå olika. Målet med 100% scout är att synliggöra Scouterna i samhället, visa att vi är många, finns över allt och är en del av den globala fredrörelsen. På så sätt kan vi underlätta rekryteringen.
  • För att delta i 100% tar du på dig scoutdräkten i din vardag och visar vänner, bekanta, kollegor och främlingar på stan att du är en stolt scout - 100% scout!"
Den 21 september är även scouternas fredsdag. (Alla övriga dagar slåss och kivas vi. Nejdå, så klart inte...)
 
Over änd out!

 


Kommentarer
Postat av: Lybtar

ja jag själv fick en 100% scout tygpåse när jag var på loppis :)
Toppen.

Svar: Vad tufft! Det fick inte jag! Vadan detta? Hade kidsen gjort egna eller?
Anna Sandberg

2012-10-01 @ 19:18:39
Postat av: lybtar

Nej de är blå med tryck.
Så det känns väldigt proffsigt.

Svar: Snyggt! Du får gärna skicka en bild till mig om du orkar och har lust. :)
Anna Sandberg

2012-10-03 @ 08:13:23
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0