Bloggarträff på Kistamässan

För en vecka sedan var det åter dags för Antik- och Kuriosamässa i Kista. Ett gäng av oss retrobloggare var på plats och på lödagen träffades vi alla för en fika. Ett glatt gäng surrade om ditt och datt i någon timme. Fikat var gott men ännu bättre var glada vänners lag. Kul att träffa några av bloggarna irl för första gången.
 
Jag hade med mig en lockask till Jenny på bloggen La Momes och en Kiltakål till Stefan med bloggen H55 (se länklistan). Även flera andra föremål bytte ägare. Kul!
 
 
Mässan i sig var väl ganska medioker. Höga priser och inga häpnadsväckande montrar. Lite kul ändå att se blandningen av olika föremål. Allt från antika grejer till retro när det är som bäst.
 
 
Tidningen Hus & hem Retro fanns också på plats och Viveca var glad att se alla oss bloggare som kom dit och hälsade.
 
 
Om jag köpte något? Jo, efter mycket promenerande fram och tillbaka hittade jag en UE figurin, ett par fiskar av Ester Wallin. Efter lite prutande så fick jag den för 200 kr och det var ett okej pris.
 
Over and out!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Flak

Vad kul och ni måste haft en trevlig stund, retrosnacket stod säkert som spön i backen=)

Svar: Det kan du skriva upp :)
Anna Sandberg

2012-10-07 @ 17:42:22
Postat av: DeBeer/Erica

Alltid kul att träffa andra med samma intresse
:-) Det är så upplyftande att lysna på andra och höra om deras intressen och så lär man sig oftast något nytt!

Svar: Jo, det gör man allt! Jag ropade in 4 svarta, vackra delar på auktion i söndags. Fiiint!
Anna Sandberg

Postat av: Skaffaren

Några av de galanta damerna känner jag igen :-)

Svar: :D
Anna Sandberg

2012-10-07 @ 20:42:02
URL: http://skaffaren.blogspot.com
Postat av: Emma

Hade så gärna velat vara med på fikat. Men det blir säkert fler gånger :)

Svar: Klart att det blir fler gånger, jag ser en trend som växer.
Anna Sandberg

2012-10-08 @ 06:43:38
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
Postat av: Gila

Jätteskoj att äntligen ses! Såg att jag skymtar förbi på sista bilden...ingen mera plastpåse för mig...nu är det tygpåsar som gäller = snyggare :-)

Svar: Ja, det blev en himla massa plastpåsar på bordet. Men det gör inte så mycket. De åker ju in i ett skåp när vi väl är hemma med våra skönheter. :)
Anna Sandberg

2012-10-08 @ 19:58:47
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Ulrika på Leta Retro

Kul att träffas! Barnen var ganska förvånade att de kommit med på bild. Och den äldsta, som bara gillar nya saker, hoppas att ingen kompis ska se detta :-)

Svar: Ojdå! Säg till om du vill att jag tar bort bilden! Det är inte kul att publiceras om man inte vill. Frågade ju faktiskt inte heller :) Maila mig isåfall!
Anna Sandberg

2012-10-08 @ 20:10:43
URL: http://Letaretro.se
Postat av: lybtar

Ni verkar ha haft det riktigt mysigt.

Svar: Det hade vi verkligen! För några var det rena rama julafton dessutom.
Anna Sandberg

2012-10-09 @ 16:46:53
Postat av: Ulrika på Leta Retro

Ingen fara gällande fotona! det var bara kul!

Svar: Så bra :)
Anna Sandberg

2012-10-09 @ 21:21:48
URL: http://letaretro.se
Postat av: Linda

Jättekul med lite bilder från bloggfikan! :) Vi är väldigt dåliga på att fota det generellt, har alltid fullt upp med alla saker. ;)

Svar: Synd bara att de blev lite suddiga, men de funkar ju ändå. Mest roligt är det ju så klart för oss som var med och kanske några av våra bloggar-kollegor som distans-fikade med oss :)
Anna Sandberg

2012-10-09 @ 22:03:33
URL: http://porslinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0