Hur är det möjligt?!

Är det verkligen en hel vecka sedan jag skrev något här?! Hur kan det vara möjligt? Kanske är det för att det blev jobb 6 dagar förra veckan och denna veckan ser inte ett dugg bättre ut...
 
Jag hann några loppisbesök i alla fall, trots mina 49 arbetstimmar.
 
Dessa assietter köpte jag på impuls. Har ingen aning om vem som ligger bakom, det kan rent av vara ett hemma-pyssel. Tyckte ändå att målningen var för bra för det, svårt att måla den kanten så jämn...
 
Dessa två höstiga godingar lämnade jag dock kvar. Den till vänster är en vas från Lindshammar som jag vet att några av mina bekanta samlar på. Men för 55 kr vågade jag inte chansa på att köpa en dubblett. Den högra var fantastiskt vacker, men inte 135-kronors-fantastisk. Kanske om man vet vad man köper men jag hade inte en aning. Så experter där ute. Skulle jag slagit till?
 
Detta häftiga bord stod inklämt på möbelavdelningen. Tydligen ganska nytillverkat om jag förstod det hela rätt. Lite dåligt skick, men om det tvättat glasskivan lite kanske de fått mer än 250 kr för bordet som prislappen sa. Inget för min 50-lägenhet på 50 kvadrat, bordet hade tagit upp halva vardagsrummet.
 
Detta häftiga men ganska oanvändbara glas shoppades för en liten peng på Sigurdsloppan. Det är egentligen tre glas, ett våningsglas helt enkelt. Den lilla supkoppen, sedan drinkglaset och underst är grogglaset. :)
 
Dessutom hann jag delta i och vinna årets upplaga av Novembernatten. En scouttävling där man tävlar i organisation och prioritering. En massa roliga uppgifter:
- Hinderbana med förbundna ögon
- Kasta bollar i hinkar
- Livlinelastning
- Fruktkunskap
- Spela ljusorgel
- Bygga stege av slanor och rep (smala stockar/tjocka pinnar/ störar)
- Para ihop slogans med varumärken
- osv.
 
Allt som inte uttryckligen är förbjudet är tillåtet. Det brukar vara en strid på kniven, det är inte helt enkelt när utmanarscouterna hittar på uppgifterna. De har lite andra referensramar än oss "vuxna". Kul var det hur som helst, och att vi vann var en bonus. :)
 
Jag och Kix i våra spacade rockar gjorde reklam för sommarens scoutläger. SpaceCamp - Dalacamp 8.
 
Men i lördags blev det en härlig dag med massa loppande på inte mindre än 6 loppisar. Lite bilder på fynden kommer i nästa inlägg. Även om det var aningen snålt med fynd.
 
Över och ut!


Kommentarer
Postat av: lybtar

Ja tiden går ju fort när man har roligt :)
Asietterna känner jag igen. Undrar om inte mina föräldrar har sådana hemma. Detta skall jag forska vidare på.

Svar: Det får du gärna göra Helena! Jag är verkligen nyfiken på dem. Dock lite svårt att googla. Vad skriver man liksom? Glasassiett målad? Nja, tror inte det.
Anna Sandberg

2012-11-13 @ 18:08:56
Postat av: Flak

Riktigt snyggt bord men jag har svårt för glasskivor..jag ser bara krasch i mitt huvud.
småbarn, husdjur, eller oförsiktigt nerställd kaffepanna...men snyggt var det

Svar: Jag gillade det också eftersom det var så annorlunda i formen. Men det skulle inte passa hos mig. :)
Anna Sandberg

2012-11-13 @ 22:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0