Slipdamm och tapetklister

Mitt Nationaldagsfirande bestod till stor del av renovering. På det hann jag med mycket tvättande och lite matlagning. Mamma var mig behjälplig i renoverandet.

Det var ett tag sedan ni fick se hur arbetet fortskred. Det har den senaste tiden mest bestått i att spackla och slipa väggar. Det är tråkigt så att klockorna stannar och väldigt svårt att fotografera. Så det är väl den främsta anledningen till att ni inte fått se så mycket. Nu är det dock färdigslipat.


Lätt utnötta handskar. Kan bli så... Nu är de kasserade.


Skönt att slipa det här nu (hähä....)


Det blir aningen dammigt.

Igår påbörjade vi arbetet med att sätta upp väv på väggen för att stabilisera den porösa putsen som trillar ner så fort man tittar på väggen (ja, nästan i alla fall). Väven ska binda upp en aning, sedan ska färg på. Så målat och inte tapeter. Det är jag glad för eftersom väggarna är lite bananformade och inte alls raka.


Här sitter väv uppe. Lite svårt att urskilja, lite suddigt blev det... Ber om ursäkt. Det var lite mörkt eftersom det spöregnade ute.


Perfekt väder att renovera i! Mina vänner som var på nationaldagsfirade på Djäkneberget tyckte nog inte att det var lika hippt.


Min renoveringshjälp. Bästa mamma Barbro. Tack!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Världens bästa mamma Barbro som ställer upp i alla väder!

Ösregnet orsakat av mig eftersom E och jag köpte nytt stort parasoll! :)

2012-06-07 @ 13:01:59
Postat av: Maria på tid och rum i Årsta

Sakta men säkert :)

2012-06-07 @ 20:54:04
URL: http://tidochrum.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0