... och sedan har vi snobbarna på Röda Korset

När jag för några veckor sedan satte mig ner för att sammanställa loppisguiden för Västmanland ville jag få med Röda Korsets butiker i listan. Deras loppisar brukar vara fyndrika, speciellt på småorterna. Både Norberg, Fagersta och Sala har bra butiker.
 
Genom att läsa deras hemsida fick jag inte fram informationen jag sökte. Jag ville veta vilka orter som hade loppis och vilka som endast har "mötesplats". Om jag har fattat det hela rätt är inte detta samma sak.

Sagt och gjort, jag skickade en e-post till kontakten som stod som ansvarig. Jag frågade något i stil med: Vilka av era mötesplatser har även loppis (i Västmanland)?
 
Ni kan ju tänka er hur jag frustade till av skratt när jag fick svaret:
"Vi har endast second hand-butiker, vi arbetar för att komma ifrån uttrycket loppis."
 
Jag fick inte ens svar på min fråga.
 
Fniss...
 
Snobbarna finns på Röda Korsets huvudkontor.
 
Over and out!


Kommentarer
Postat av: Maria på tid och rum i Årsta

De behöver uppenbarligen jobba på sin approach utåt :)

Svar: Ja, komiskt. "Vi har minsann ingen loppis"
Anna Sandberg

2012-07-11 @ 10:44:29
URL: http://tidochrum.nu
Postat av: eli

Fniss.

2012-07-11 @ 12:24:02
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se
Postat av: Audrey Fenn

Jag ringde en gång till en Kupanbutik för att fråga om öppettiderna under julhelgen. Eller, snarare, jag ringde till vad jag trodde var butiken, eftersom det var numret som stod på Röda korsets hemsida. Istället hamnade jag hemma hos en äldre dam som blev skitsur för att jag ringde till henne.
Det var ju ganska... trevligt.

Svar: Väldigt underligt... De kanske inte har någon koll på huvudkontoret. Vem som gör vad och vad som är loppis respektive mötesplats. Jag ringde till ett nummer som upphört att gälla när jag ringde runt. Kanske tanteluttorna inte är så haj på internet ute i småbyarna, de har ingen kontroll över vad som publiceras på hemsidan. (och på huvudkontoret "har de annat att göra" :)
Anna Sandberg

2012-07-11 @ 18:14:43
URL: http://audreyfennochalltfint.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0