Loppat fyndligt

Vet inte om ni tänkt på det. Men jag börjar få slut på rubriker, speciellt när det är något jag fyndat på loppis eller ropat in på auktion. Hur som helst, några nya fynd har det blivit under de senaste veckorna.

Tog en samlad bild denna gång. Tyckte att det var roligare för er att jag publicerade nått än att ni får se "bra bilder". Sedan har jag ju varit på bytesturné hos Benny på Porslinsbloggen också, men det får ni höra om en annan gång.


Längst till vänster ser ni en allskål från Skruf. Jag fyller på i samlingen. 10 kr på Erikshjälpen i Rättvik.

Hittade några bestick, dels Athena och dels några med nylonskaft. Ca 1 kr/st på Läkarmissionen.

Skål med blomsterdekor (Bromma keramik?) 15 kr på Läkarmissionen.

En assiett från Gabriel, 10 kr på Erikshjälpen i Rättvik.

Tre äggkoppar från UE tror jag. Små tulpaner, vem har designat? Alla för 15 kr på Röda korset i Avesta.

En okäns saltströare. 8 kr på Erikshjälpen i Rättvik.

De två Kvadratburkarna, båda för 45 kr på Läkarmissionen.

Fat Hjärter Ess Arabia, 10 kr på Erikshjälpen i Rättvik.

Tre småkannor i grönt för grädde från Gustavsberg. Även dessa för 15 kr på Röda korset i Avesta.

Tekanna Kosmos av Berit Ternell för ynka 35 kr i mycket fint skick på Läkarmissionen.



Just det, ett litet fat blomma från Jie kunde jag inte låta bli heller. Snyggt! 10 kr. Även om fatet med blomdekor inte är något jag vanligtvis brukar köpa så tyckte jag att det var så fint, vet inte riktigt vad jag ska ha det till än men det får väl växa till sig så ska jag nog kunna hitta på ett användningsområde.

Igår svängde jag in en snabbis på Brödet och fiskarna och gjorde faktiskt ett fynd:

Sju glas från Orrefors av Sven Palmqvist. Rhapsody, dock inte i rökfärgat utan i klarglas. För visst är det väl Rhapsody? De fyra stora för 10 kr/st och de tre små för 5 kr/st. Fanns ett fjärde i den mindre modellen också men det hade en ful nagg. Fynd!

Sedan kan ni ju kanske se på vissa av prislapparna att det verkar som om jag far med osanning om priserna och det beror på att Läkarmissionen hade halva priset på allt i butiken nu i veckan.

Sedan kommer det som inte var direkta fynd. Delar av det som ropats in på auktion sen senaste tiden:

Största vikingen från UE, helt felfri monterad på träplatta. Jag tror att det blev ca 250 kr med slagavgift. Det brukar gå något billigare på Tradera, men då får man ju betala frakt också.


Tekannan i serien Blå Eld av Hertha Bengtsson för Rörstrand. Med slagavgift knappt 500 kr.

More to come! Inser i skrivande stund att jag missat en del fynd.

Ska uppdatera er på vad byteshandeln med Benny gav för utdelning också... Så småning om.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Diana

Fina fynd! Tekannan från Blå Eld är uuuunderbar!

2012-01-25 @ 08:54:49
URL: http://gemytligt.blogspot.com/
Postat av: form55

Du får nog visa glasen helt från sidan om man skall kunna avgöra om det är Rhapsody. Grymt låga priser på loppisfynden annars!

2012-01-25 @ 09:23:20
URL: http://jjform55.blogspot.com/
Postat av: Retrolux

@Form55

Ja, det ska jag kanske göra... Ville få ut ett inlägg och slarvade ihop bilderna. Skärpning utlovas! :) Klart att jag måste få veta om det är Rhapsody, har ju en expert jag kan fråga.



@Diana

Superfin, tycker jag också. Synd bara att jag inte har så många att bjuda in på tebjudning, inte heller kaffebjudning. Kanske ändå skulle börja använda te- och kaffekannorna jag har...

2012-01-25 @ 13:14:36
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: La momes Old fashioned

Tekannornas tekanna kan jag tycka, blå eld alltså! Ser fram mot att se en annan vinkel på glasen också. :)

2012-01-25 @ 16:40:55
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com
Postat av: khina

Snacka om bra priser! När det är REA på loppisarna då är det kul!!! Blå Eld kannan är ju bara så snygg!!Håller med dej om rubriktorka!!

2012-01-25 @ 21:34:35
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0