Bytt är bytt

För en vecka sedan var jag på snabb-visit hos Benny som har Porslinsbloggen. Jag hade med mig en stor låda med grejer som han kanke kunde vara intresserad av och han rotade fram några fina saker som jag gärna tog med mig hem.

Jag hade bland annat med mig en reijmyre Puck, en skål på fot alltså, ett corso-fat, en uggla av Bergsten, en skruf-vas, en liten vikin från Gefle, en Åseda-vas och lite annat smått och gott.

Med mig hem fick jag en del annat...


En drös bestick till min nya samling. Härmed är de tråkiga besticken från konsum utslängda (eller ja, i alla fall förpassade till en annan låda). Nytt i basticklådan är besticken Athena.


En Atterberg, vasen 2591 Vienna.


Fyra lövformade fat från Rörstrand av Marianne Westman om jag inte fattat fel.


En väggplatta med fiskar av Ester Wallin för Upsala-Ekeby.


En liten ny vas med hänkel av Mari Simmulson, den utgör del tre (och ja, nu blir det en samling där med). På bilden tillsammans med fat och den större vasen som jag har sedan tidigare.


Finaste föremålet jag fick med mig hem, den fina vasen i serien Sagnia av Mari Simmulson. Så fint!

Några grejer till fick jag med mig som inte hann fotograferas.

Jag fick med mig lite mer än jag lämnade kvar. Betyder att jag ska hålla utkik efter något mer att ge bort till Benny. Men det borde inte vara några problem.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Benny

Finfint! Jag glömde ju att via Åseda-vasen också, snacka om totalt järnsläpp :-) Blir en samlingsbild vid tillfälle :-)



Jag har nu konstaterat att det är några delar som saknas i min Sagina-samling, förutom skålen och det stora faten, även det stora kruset med hänkel och en bägarliknande vas.

2012-01-29 @ 22:00:45
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Linda

Det är så kul med byten! Jag ser fram emot att träffa lite trevliga retrobloggare och göra byten vid Antikmässan i februari - kommer du också dit?

2012-01-29 @ 22:42:09
URL: http://porslinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0